نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا گفت: سوال این است که آیا اسرائیل باید در قبال کسانی که سعی می‌کنند یهودی‌ها را قتل عام کنند با محدودیتی مواجه باشد؟ پاسخ نه است. هیچ محدودیتی وجود ندارد.

لیندسی گراهام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا گفت آمریکا نباید هیچ محدودیتی برای تلفاتی که رژیم اسرائیل به غیرنظامیان غزه تحمیل می‌کند قائل شود.

مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان از لیندسی گراهام پرسید: «آیا هیچ آستانه‌ای برای شما وجود دارد و اینکه آیا فکر می‌کنید که باید آستانه‌ای برای دولت آمریکا وجود داشته باشد که در آنجا بگوید: "بگذارید با توجه به تلفات غیرنظامیان یک لحظه صبر کنیم؟"»

گراهام در پاسخ گفت: «نه. اگر بعد از جنگ جهانی دوم کسی که از ما می‌پرسید "آیا باید برای اینکه ژاپن و آلمان در جنگ پیروز نشوند محدودیتی وجود داشته باشد «[چه می‌گفتیم؟]. حالا هم سوال این است که آیا اسرائیل باید در قبال کسانی که سعی می‌کنند یهودی‌ها را قتل عام کنند با محدودیتی مواجه باشد؟ پاسخ نه است. هیچ محدودیتی وجود ندارد.»

اظهارات این قانونگذار آمریکایی در شرایطی مطرح شده که وزارت بهداشت فلسطین امروز (چهارشنبه، ۱ نوامبر) اعلام کرد که شمار شهدای ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون به ۸۷۹۶ نفر از جمله ۳۶۴۸ کودک و ۲۲۹۰ زن رسیده است. ۲۲۲۱۹ نفر هم زخمی شده‌اند.

با وجود آنکه حملات اسرائیل به غزه در سراسر جهان محکوم شده مقام‌های واشنگتن همچنان هیچ انتقادی از رژیم صهیونیستی نمی‌کنند.

علاوه بر هزاران غیرنظامی که در جریان بمباران هوایی اسرائیل کشته شده‌اند، این رژیم تمام راه‌های دسترسی غیرنظامیان به آب، غذا، تجهیزات پزشکی، برق و سوخت را قطع کرده است. این اقدام منجر به فروپاشی سیستم بهداشت در غزه و تلفات گسترده حاصل از این محاصره شده است. در شرایط فعلی تنها تجهیزات امدادی مختصری از جانب مصر وارد نوار غزه می‌شود.

لیندسی گراهام در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که اسرائیل باید «هوشمند» باشد و تلاش کند شمار تلفات غیرنظامیان را تا حد ممکن کاهش دهد. او گفت: «باید کمک‌های انسانی را در مناطقی که از افراد بی‌گناه حمایت می‌کنند قرار دهیم. من کاملاً طرفدار این هستم.»

گراهام ساعاتی بعد از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شبکه سی‌ان‌ان حاضر شد. در آن حمله صدها نفر به شهادت رسیدند.

مجری سی‌ان‌ان از گراهام پرسید: «آیا در سال 2023، قابل قبول است که در یک منطقه که غیرنظامیان اعم از پناهندگان و مردم عادی زندگی می‌کنند بمب پرتاب شود؟»

گراهام در پاسخ گفت: «من از کشته شدن غیرنظامیان متنفرم. اسرائیل در تلاش است شمار تلفات غیرنظامیان را کاهش دهد در حالی که حماس تلاش می‌کند این تلفات افزایش پیدا کنند.»

کد خبر 803772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    2 1
    جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است. نتانیاهو در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است.
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    2 1
    واشنگتن چگونه نسل‌کشی در غزه را فرماندهی می‌کند؟ هم‌اکنون جنگنده‌های اسرائیلی تحت هدایت اطلاعاتی - مستشاریِ فرماندهان آمریکایی در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان، زیرساخت‌‎های حیاتی و مراکز عمومی در نوار غزه هستند.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    2 1
    بیست‌وششمین روز جنگ غزه؛ 8796 شهید، بیش از 22 هزار مجروح/ در بیست‌وششمین روز جنگ غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به 8796 نفر افزایش یافته است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر ... دست نشانده رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد کجا هستند؟ در این مدت 26 روز هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند چرا؟ واشنگتن چگونه نسل‌کشی در غزه را فرماندهی می‌کند؟ هم‌اکنون جنگنده‌های اسرائیلی تحت هدایت اطلاعاتی - مستشاریِ فرماندهان آمریکایی در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان، زیرساخت‌‎های حیاتی و مراکز عمومی در نوار غزه هستند.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    آمریکا جنایتکار ده‌ها کماندو به اسرائیل اعزام کرده است
  • بابائی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    جو بایدن جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. جو بایدن به همراه نتانیاهو در جنگ نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شود.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    جنایت جنگی و نسل کشی برابر قوانین بین‌المللی جرم انگاری شده و نتانیابو و خلبانان و نظامیان اسرائیل باید دستگیر و مجازات شوند.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    تو این دوره زمانه فقط بمب اتم جواب میده