مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

خیلی از ماها برای پختن و طعم‌دار کردن مرغ و جوجه کباب، دست به دامان زعفران، زردچوبه و پیاز می‌شویم تا بتوانیم بوی زهم و ناخوشایند مرغ را از بین ببریم و طعم خوشی به آن بدهیم؛ ولی مرغ را با مواد دیگر هم می‌شود طعم‌دار کرد.

مرغ

همشهری آنلاین به عنوان مثال آب میوه‌هایی مثل پرتقال و آناناس، آن هم همراه با لیموترش و افزودنی‌های دیگر، مرغ شما را به مراتب لذیذتر از قبل می‌کند.

مواد لازم 

۷۵۰ گرم فیله مرغ
۳ ق س آب آناناس تازه
 یا کنسروی
۲ ق چ زیره
۲ ق س آب پرتقال
۲ عدد لیموترش ریز
۲ ق س گشنیز
۳ حبه سیر
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه یا قرمز به دلخواه
۲ ق س روغن زیتون
چند عدد سیخ چوبی

۱.  اولین کار مزه‌دار کردن مرغ است. آب آناناس و آب پرتقال را در ظرفی ریخته، زیره و فلفل را هم اضافه کنید. آب لیموترش را هم گرفته و به مواد بیفزایید.

۲‌. گشنیز را خرد کرده و به مواد بالا اضافه کنید. سیر را به دو صورت می‌توانید در سس به کار ببرید؛ یا آن را به تکه‌های کوچک خرد کنید یا اینکه سیر را خمیر کنید (یعنی با پشت یا لبه چاقو تکه‌های سیر را له کرده) و به مواد سس اضافه کنید.

۳. در آخر روغن زیتون، نمک و زیره را هم  اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید. فیله‌های مرغ را به تکه‌های کوچک برش زده و در سس بریزید و خوب هم بزنید تا تکه‌های مرغ کاملا به مواد آغشته شود. حالا در ظرف را بسته، در یخچال بگذارید تا حدودا ۱۲ ساعت استراحت ‌کنند و مزه‌دار شوند.

۴. بعد از مزه‌دار کردن مرغ‌ها آنها را از سس درآورده و به سیخ‌های چوبی کشیده و آماده کنید.

در تابه‌ای مقدار کمی روغن زیتون ریخته روی حرارت کم بگذارید. سیخ‌های مرغ را داخل تابه قرار داده و در تابه را بگذارید.

۵. در مدت پخت، مرغ‌ها با حرارت کم آب انداخته و مغزپخت می‌شوند. این مرغ‌های مزه‌دار را می‌توانید، هم با برنج سرو کنید و هم با نان.

فوت‌وفن

چون این غذا ترکیب دو مزه شیرین و ترش است، پس بهتر است اگر از آب کمپوت آناناس که شیرین است استفاده می‌کنید، برای ترش کردن و ملایم کردن طعم آن از آب پرتقال طبیعی که کمی ترش‌مزه است، استفاده کنید.

  بهتر است سیخ‌های چوبی را قبل از استفاده به مدت چند ساعت در آب خیس کنید تا در موقع پخت غذا نسوزند.

بیشتر بخوانید: 

کد خبر 803641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha