وزیر کشور از ارسال لایحه نحوه‌ی برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

احمد وحیدی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برگزاری انتخابات، وظیفه اصلی وزارت کشور در سال جاری است که در این مرحله، اسامی داوطلبان نهایی به دستگاه‌های نظارتی ارسال شده و آن‌ها، جواب صلاحیت داوطلبان را به هیات‌های اجرایی اعلام می‌کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی پاسخ درخواست صلاحیت داوطلبان را به‌صورت متمرکز برای هیات‌های اجرایی ارسال می‌کنند و این هیات‌ها فرصت دارند تا به مدت دو هفته بعد از ارسال پاسخ، صلاحیت داوطلبان را بررسی و نظرات خود را اعلام کنند

وحیدی درباره حکم شهردار «نسیم شهر» گفت: برای صدور هر حکمی باید نظر دستگاه‌های نظارتی را داشته باشیم و گاهی اخذ صلاحیت‌های لازم، زمان‌بر است. وی درخصوص اتصال صدور مجوزها در شهرداری‌ها گفت: کلان‌شهرها وصل شده‌اند و یک کار جدی در حال انجام است.

وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی تجمعات گفت: دولت، لایحه نحوه‌ی برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها را به مجلس ارسال کرده است.  

طرح ایجاد استان تهران غربی در دست بررسی است

وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تشکیل سازمان ملی مهاجرت، اظهار کرد: امیدوارم بعد از تصویب نهایی برنامه هفتم توسعه، هرچه زودتر بتوانیم اساسنامه سازمان مهاجرت را تهیه کنیم.
وی در خصوص آخرین وضعیت لایحه ساماندهی تجمعات، خاطرنشان کرد: یک طرح در مجلس در این خصوص وجود داشت و دولت هم یک لایحه را تهیه و به مجلس ارسال کرد.
وحیدی درباره روند اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اسامی داوطلبان به دستگاه‌های نطارتی ارسال شده و آنها ۱۰ روز فرصت پاسخگویی دارند و سپس این مدارک جمع شده و به صورت متمرکز در اختیار هیات‌های اجرایی قرار می گیرد.

در هیات های اجرایی فرصت دو هفته‌ای برای بررسی وجود دارد و اگر داوطلبی از نتیجه بررسی هیات‌های اجرایی شکایت داشت، به هیات نظارت شکایت خواهد کرد.

وزیر کشور درباره تشکیل استان تهران غربی نیز گفت: این درخواست در دست بررسی است ولی تصمیم قطعی گرفته نشده است.

کد خبر 803561
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha