در جریان تحولات اخیر در غزه، رویکردهای رسانه‌ای رژیم‌صهیونیستی دچار تحولاتی شده‌است که تا پیش از این کمتر شاهد آن بوده‌ایم. صهیونیست‌ها در گذشته همواره می‌کوشیدند آمار تلفات خود را پنهان نگه‌دارند، اکنون اما شاهد در دستورکار قرار گرفتن رویکرد «مظلوم‌نمایی» ازسوی این رژیم‌ هستیم.

تظاهرات ضدصهیونیستی

همشهری‌آنلاین_گروه‌سیاسی: «نبرد روایت‌ها» یکی از موضوع‌هایی است که در جریان تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است و کارشناسان اذعان دارند که جبهه مقاومت فلسطینی توانسته با غلبه را جنگ رسانه‌ای دشمن، افکارعمومی را در محکومیت جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه بسیج کند.

مظلومیت از دست رفته

یک کارشناس رسانه در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با بیان اینکه پس‌از جنگ‌جهانی دوم جنگ رسانه‌ای از جایگاه ویژه‌ای در تقابل‌های نظامی برخوردار شده‌است، اظهارکرد: تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، یکی از عینی‌ترین عرصه‌ها برای دستیابی به درک شفاف‌تر از اهمیت جنگ روایت‌هاست.

علی ودایع با بیان اینکه رژیم‌صهیونیستی ید طولایی در بهره‌گیری از ابزارهای جنگ رسانه‌ای دارد، افزود: این رژیم را می‌توان «استاد» بهره‌برداری از انواع ابزارها برای پیشبرد استراتژی «مظلوم‌نمایی» دانست. طی سال‌های اخیر آنها همواره تلاش کرده‌اند ادعای «ظلم به قوم یهود» را در جهان جا بیندازند.

دومین ضربه مهلک مقاومت به رژیم‌صهیونیستی چه بود؟ | میدان‌داری مقاومت در نبرد روایت‌ها

شوک به اتاق جنگ رسانه‌ای تل‌آویو

وی با بیان اینکه در تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی شاهد شکست این سیطره رسانه‌ای هستیم، گفت: بررسی‌های نشان می‌دهد جبهه مقاومت فلسطینی در عرصه نبرد رسانه‌ها نیز ضربات مهلکی به پیکره رژیم‌صهیونیستی وارد کرد و توانست به موفقیت‌های قابل‌توجهی دراین زمینه دست یابد.

ودایع افزود: ضربه «طوفان‌الاقصی» به اتاق جنگ رسانه‌ای این رژیم به‌قدری سنگین بود که تا ظهر روز ۷ اکتبر، شاهد نوعی سرگیجه در رسانه‌های صهیونیستی و غربی بودیم.

وی ادامه‌داد: با این وجود اما، اتاق جنگ رسانه‌ای صهیونیست‌ها از بعدازظهر همان روز آغاز به‌کار کرد و کوشید با اتخاذ راهبردهایی که تا پیش از آن چندان سابقه نداشت، افکارعمومی جهان را به‌نوعی درگیر رویکرد «مظلوم‌نمایی» تل‌آویو کند.

خط رسانه‌ای صهیونیست‌ها

این کارشناس رسانه عنوان‌کرد: صهیونیست‌ها در ابتدا تلاش کردند با انتشار فیلم‌ها و عکس‌هایی، ذهن مخاطبان‌شان را به‌سمتی هدایت کنند که «حماس همان داعش است»؛ راهبردی که رسانه‌هایی مانند «اورشلیم‌پست» درآن میدان‌دار بودند.

ودایع با بیان اینکه به‌مرور صحنه نبرد روایت‌ها در غزه تغییر کرد، افزود: با ورود رسانه‌هایی مانند شبکه‌خبری «الجزیره» به میدان، صهیونیست‌ها در پیشبرد اهداف رسانه‌ای خود ناکام ماندند. علاوه براین، نباید از نقش موثر «خبرنگاران آزاد» نیز غافل شد.

وی اظهارکرد: فعالیت‌های موثر خبرنگاران آزاد در به تصویر کشیدن جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی در غزه، سبب شد افکارعمومی جهان با نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی مواجه شود و تحت‌تاثیر قرار گیرد.

ودایع اضافه‌کرد: موفقیت‌های جبهه مقاومت در جنگ رسانه‌ای، رژیم‌صهیونیستی را نسبت به نقش رسانه‌ها حساس کرده‌است و شاهد بودیم طی روزهای اخیر شمار قابل‌توجهی از خبرنگاران ازسوی صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. قطع اینترنت را نیز باید اقدام‌ مقابله‌ای دیگری ازسوی تل‌آویو دراین زمینه دانست.

کد خبر 803405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha