پیام مکتوب محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی و ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه ، تحویل رئیس مجلس دومای روسیه شد.

هیات پارلمانی در روسیه

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سه‌شنبه در دیدار با ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای دولتی روسیه، پیام مکتوب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تحولات سرزمبن‌های اشغالی و ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه را به وی تسلیم کرد.
رئیس مجلس دومای روسیه در این دیدار بر ادامه همکاری‌های تهران ‌و مسکو برای پایان فوری کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع نوار غزه و ضرورت حمایت جهانی از مردم فلسطین تاکید کرد و گفت: آمریکا مسئول اصلی ادامه وقایع غمبار غزه است.
در این دیدار که کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه ، شهریار حیدری نایب رئیس و سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند ، وحید جلال‌زاده از مواضع دولت روسیه در مجامع بین المللی و حمایت از مظلومان فلسطینی قدردانی کرد و افزود : ایران و روسیه به تلاش‌های خود برای پایان فوری جنایات اشغالگران مورد حمایت آمریکا ادامه خواهند داد.

دیدار با نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه

هیأت پارلمانی ایران در سفر به مسکو همچنین با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه دیدار و گفتگو کرد. 

تقدیم پیام قالیباف به همتای روس | رئیس دوما: کشتار مردم غزه پایان یابد

در این دیدار، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و ادامه جنایت های ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیأت پارلمانی ایران در سفر به مسکو دیدارهای دیگری نیز با مقامات دوما و شورای فدراسیون روسیه داشت.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۲۳ روز (تا دوشنبه هشتم آبان) بمباران های وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه را بیش از ۸۳۰۰ نفر اعلام کرده که ۷۰ درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهد. شمار زخمی‌ها نیز بیش از۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها هم ۲ هزار نفر است.

کد خبر 803254
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha