دوره مورینیو و کی‌روش سپری شده است و تیم‌ها نمی‌توانند با ضدفوتبال و سنگر گرفتن در زمین خودی به رستگاری برسند.

مورینیو

به گزارش همشهری‌آنلاین، پیروزی یک بر صفر اینتر با گل جانشین لوکاکو مقابل آاس‌رم، ۲‌پیام واضح داشت. اول اینکه اینتر نیازی به لوکاکوی خیانتکار که با دشمن اینتر یعنی یوونتوس پنهانی مذاکره می‌کرد، ندارد و نکته دوم هم این بود که دوره مورینیو و کی‌روش سپری شده است و تیم‌ها نمی‌توانند با ضدفوتبال و سنگر گرفتن در زمین خودی به رستگاری برسند.

سرمربی پرتغالی آاس‌رم با این همه خرید هجومی، بازهم مثل ترسوها بازی می‌کند. او و هموطنش کی‌روش توپ را به حریف می‌سپارند و منفعلانه در کمین اتفاقات بازی می‌ایستند تا دری به تخته بخورد و گلی به‌دست بیاید. مورینیو به‌دلیل مسخره کردن سرمربی حریف در بازی قبلی از حضور روی نیمکت محروم بود. حالا او و تیمش از ۱۰بازی این فصل سری‌آ، ۴باخت دارند و در رده هشتم جدول دست‌وپا می‌زنند. در آن‌سو، تیم شجاع‌تر مزد خود را گرفته است. حالا در کنار صدرنشینی، بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع هم در اختیار اینتر است.

اینتر توانست اونانا را با قیمتی گزاف به منچستریونایتد قالب کند. جانشین این دروازه‌بان کامرونی از مونیخ آمد؛ با ۳میلیون یورو. حالا یان زومر در ۱۰بازی اول لیگ توانسته ۷بار کلین‌شیت کند و گلی نخورد.

اینتزاگی علاوه بر اینکه برای اینتر جام آورده، وضعیت این تیم را در اروپا هم بهتر کرده است. او فصل پیش تیم را تا فینال پیش برد و نسبت به منچسترسیتی قهرمان، بازی بهتری ارائه کرد. هفته گذشته هم توانست تیمش را در لیگ قهرمانان به برتری برساند. اینتر در ۱۱سال گذشته فقط ۱۸بازی لیگ قهرمانان اروپا را برده که ۱۳برد آن سهم سیمونه اینتزاگی بوده؛ آنتونیو کونته ۳برد و لوچانو اسپالتی هم ۲برد.

اینتر در ۱۰بازی ابتدایی این فصل ۲۵امتیاز کسب کرده است. فقط ۲بار نراتزوری در دوره ۳امتیازی برای قهرمانی در سری‌آ شروع بهتری داشته است (۲۶امتیاز در هر دو فصل ۹۸-۱۹۹۷و ۱۸-۲۰۱۷).

فدریکو دیمارکو در این فصل ۴پاس گل داده که رکورد او در یک فصل سری‌آ است.

اعتماد از دست رفته

تساوی مقابل ناپولی آن هم فقط یک هفته بعد از باختن به یوونتوس، ثابت می‌کند که میلانی‌ها این روزها آماده شکست دادن تیم‌های بزرگ نیستند. میلان که در بازی با پی‌اس‌جی نیز اصلا نمایش درخشانی نداشت، در همان نیمه اول ۲گل به تیم رودی گارسیا زد اما برتری‌اش را در نیمه دوم با تساوی عوض کرد تا هواداران باشگاه به‌شدت از تصمیم‌های پیولی ناراضی باشند. چهره ژیرو در پایان بازی، به وضوح شرایط این روزهای میلان را به تصویر می‌کشید. روسونری با حفظ برتری‌اش مقابل ناپولی می‌توانست از بحران فرار کند اما دبل ژیرو با ۲گل خراب شد تا فرصت رسیدن به یک برد دیگر برای قرمز و مشکی‌ها از دست برود.

مارکوس تورام، پسر لیلین تورام بزرگ در نخستین فصل حضورش در اینتر ۵گل و ۴پاس‌گل ثبت کرده است. هیچ بازیکنی در ۱۰بازی اولش برای اینتر در سری‌آ تأثیرگذاری بیشتری نداشته است.

کد خبر 803134
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha