قیمت خودرو امروز ۹ آبان ۱۴۰۲ نسبت به روزهای گذشته از آرامش بیشتری برخوردار است. اغلب خودروها در بازار داخلی کاهشی هستند، اما همچنان افزایش قیمت در برخی محصولات دیده می‌شود.

خط توليد شاهين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز ۹ آبان ۱۴۰۲ روند کلی خود را کاهشی آغاز کرد. گویا پس از چند روز روند افزایشی ترمز این بازار کشیده شد. در بازار خودروهای داخلی تعداد محصولاتی که افت قیمت دارند، بیشتر از مونتاژی‌های بازار بوده و بازار خودروهای مونتاژی از ثبات بیشتری نسبت به داخلی‌های بازار برخوردار است.

روزهای گذشته که نرخ دلار از کانال ۵۲ هزار تومان عبور کرده بود، قیمت خودرو نیز افزایشی شد؛ اما نرخ دلار آزاد از روز گذشته دوباره آرام گرفت و همین امر، بازار خودرو را از آغاز روز کاهشی کرده است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی امروز، کاهشی گزارش می‌شود.

شاهین G که سدان آپشنال سایپا به شمار می‌رود روز گذشته پنج میلیون تومان گران‌تر شده بود، امروز دو میلیون کاهش یافته و با قیمت ۵۸۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مدل ۱۴۰۱ که ارزان‌ترین هاچ‌بک تولیدی ایران خودرو محسوب می‌شود، پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش داشته و به نرخ ۴۸۰ میلیون تومان رسیده است.

پژو پارس LX TU۵ یکی از سدان‌های محبوب ایران خودرو بوده که از هفته گذشته حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش داشت، امروز چهار میلیون کاهش یافته و به نرخ ۶۲۵ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ از سدان‌های پرقدرت ایران خودرو نیز تنها یک میلیون تومان کاهش داشته و به نرخ ۷۴۰ میلیون تومان رسید.

افت قیمت خودروهای داخلی ؛ شاهین ، پژو ۲۰۶ و دنا پلاس چند شد؟ | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی غالباً ثابت است؛ اما افزایش یا کاهش نیز به چشم می‌خورد. ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که هفته گذشته با نوسانات محدودی روبه‌رو بود و در محدوده ۷۱۰ میلیون تومان معامله می‌شد؛ این کراس‌اوور چینی طی دو روز گذشته ۱۵ میلیون تومان گران‌تر شد بود که امروز پنج میلیون ارزان‌تر شده و با نرخ ۷۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

چری آریزو ۵IE توربوشارژ جدید که سدان مونتاژی مدیران خودرو به شمار می‌رود، امروز ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده و با قیمت یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جک S۵ اتوماتیک با مدل ۱۴۰۰ از دیگر کراس‌اوورهای محبوب چینی بوده که امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان رسیده است.

فونیکس آریزو ۶ پرو یکی دیگر از سدان‌های مونتاژی مدیران خودرو محسوب می‌شود که با افت ۱۵ میلیون تومانی، به نرخ یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان سقوط کرد. به این ترتیب یکی از بیشترین افت قیمت در بازار خودروهای مونتاژی را ازآن خود کرد.

افت قیمت خودروهای داخلی ؛ شاهین ، پژو ۲۰۶ و دنا پلاس چند شد؟ | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

موثرترین عامل تغییرات قیمت خودرو در بازار فعلی، نرخ دلار در بازار آزاد محسوب می‌شود؛ اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، دولت توانست نرخ دلار را در روز گذشته کنترل کرده و کاهش دهد. بنابراین در صورتی که دولت در روزهای آینده نیز توانایی کنترل دلار را داشته باشد، قیمت خودرو در ثبات و رکود به روند خود ادامه خواهد داد.

البته از روزهای گذشته مسئله کاهش تیراژ محصولات داخلی به سبب برخی از مشکلات موجود بر سر راه تولید نیز مطرح شده که اگر واقعیت داشته باشد، می‌تواند در میان‌مدت و بلندمدت، تأثیر منفی روی قیمت خودرو داشته باشد.

کد خبر 803129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha