شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا (خاورمیانه) ۱۴ بار در هفته گذشته مورد حمله قرار گرفتند و ۲۴ نفر مجروح شدند.

پنتاگون

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری فاکس نیوز وابسته به جمهوریخواهان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی افزود: به گفته مقامات پنتاگون، نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه در هفته گذشته ۱۴ بار مورد اصابت حملات ترکیبی از پهپادها و موشک های یک طرفه قرار گرفته اند که در نتیجه آن ۲۴ نفر مجروح شدند.

مقامات پنتاگون مدعی شدند که در تمام حملات به نیروهای آمریکایی رد پای ایران دیده می‌شود، هرچند در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر دستور حمله از سمت رهبران این کشور وجود ندارد.

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه تایید کرده بود که نیروهای عراقی بین ۱۷ تا ۲۴ اکتبر ۱۱ بار و در سوریه سه بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین ۲۵ تا ۲۷ اکتبر جاری در نیویورک حضور یافت، در گفتگو با برنامه جی پی اس شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا وابسته به حزب دموکرات و حامیان جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ادعای آمریکا در خصوص حملات علیه نیروهایش در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) گفت: اینکه هر حمله ای که در منطقه انجام می شود و اگر منافع آمریکا توسط هر گروهی هدف قرار می گیرد، ارتباط دادن آن به جمهوری اسلامی ایران بدون ارائه هیچ سند و مدرک، یک کار کاملا اشتباه و بی اساسی است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: دو هفته پیش در عراق، سوریه و لبنان بودم. از نزدیک می دیدم که بالاخره مردم منطقه، نوعی تعاطف و حساسیت نسبت به تحولاتی که در فلسطین رخ می دهد، دارند. آنها همه یک دین دارند و یک احساس مشترک دارند و افرادی بطور خودجوش اقداماتی انجام می دهند. آنها از ما دستور نمی گیرند، بر اساس منافع و مصالح خودشان عمل می کنند. کما اینکه عملیاتی که حماس انجام داد، تصمیمی کاملا فلسطینی بود، خودشان مسوولیت پذیرفتند، تصمیم گرفتند و اقدام کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر ایران نقشی در این بحران ندارد، چرا درگیر این جنگ هستید، گفت: این آمریکا است که درگیر جنگ است. ولی ما نسبت به وضعیت منطقه خودمان بی تفاوت نیستیم . ما در منطقه خودمان هستیم. در منطقه خودمان زندگی می کنیم . آمریکا هزاران کیلومتر آن طرف تر است ولی میخواهد در همه شئون منطقه ما دخالت کند. شما این سوال را از دولتمردان آمریکا بپرسید و بگویید شما در عراق و سوریه چه می کنید؟ آیا دولت سوریه شما را دعوت کرده است که پایگاه نظامی در شرق فرات بزنید؟ بپرسید الان در کنار نتانیاهو چه می کنید؟ آمریکا در پشت جنگی که هفت هزار نفر زن و کودک فلسطینی کشته شده است، چه می کند؟ ما در منطقه خودمان هستیم .ما از امنیت ملی خودمان دفاع می کنیم.

کد خبر 803060
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا (خاورمیانه) چه غلطی می کنند؟
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    شمار شهدا فلسطین 8306 نفر رسید ارتش اسرائیل با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب صدها تن بمب روی مردم غزه ریخته است. آمریکا جنایتکار عامل اصلی جنگ اخیر اسرائیل با غزه است. صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا و غرب از تمام خطوط قرمز عبور کرده‌اند. آمریکا جنایتکار با اسرائیل در نسل‌کشی غزه همدست است. چرا صهیونیست‌ها با حمایت مستقیم آمریکا و غرب کودکان را در فلسطین و غزه می‌کشند؟! حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان القدس غزه 100 درصد فقط با دستور مستقیم دولت جو بایدن انجام گرفته است. آمریکا شریک تاریخی «بربریت صهیونیستی» است. حمایت آمریکا از رژیم جعلی اسراییل، نشانه احساس خطر است. ویرانی بیش از 200 هزار واحد مسکونی غزه در حملات رژیم صهیونیستی/ متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل به وظایف خود عمل نکرده است. لنبان و سوریه به خاطر تجاوزات، جنایات وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان باید به فکر ساخت بمب اتم باشند.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    رژیم صهیونیستی با دستور مستقیم آمریکا به ۲ پایگاه نظامی جنوب سوریه حمله هوایی کرد
  • بابائی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    زنان، مردان و کودکان نوار غزه هم در این مدت 24 روز بیش از 999 هزار بار توسط صهیونیست ها و آمریکایی ها مورد حمله قرار گرفتند
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    آمریکا به هرج و مرج دائمی در خاورمیانه نیاز دارد
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    نتانیاهو بدترین رهبر اسرائیل است و محو خواهد شد
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    نیروهای آمریکایی هفته گذشته 14 بار مورد حمله قرار گرفتند | ۲۴ نفر مجروح شدند خیلی کم است و این در حالی است که شمار شهدای غزه در حملات رژیم صهیونیستی بیش از 8 هزار نفر است که بسیاری از آن‌ها زن و کودک هستند.طبق برخی آمارها، تا کنون بیش از 3000 نفر کودک به دست رژیم صهیونیستی کشته شده اند. اسرائیل در جنگ نوار غزه با حمایت آمریکا و غرب قوانین بین‌المللی را رعایت نکرده است و رعایت نمی کند و 15 مهرماه تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    نیروی هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی از 15 مهرماه تاکنون در جنگ نوار غزه به رهبری آمریکا علیه زنان، مردان و کودکان از بمب های ممنوعه ساخت آمریکا استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند. کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط آمریکا و اسرائیل پذیرفتی نیست آمریکا، اسرائیل، هر دو در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. وضعیت انسانی غزه فاجعه بار است. آمریکا حاضر به پا گذاشتن روی خون زنان و کودکان و ویرانه‌های خانه مردم فلسطین است.آمریکا به دنبال جبران ناکامی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی است. هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه محکوم است. هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    آمریکایی ها جنایتکار، اروپایی ها جنایتکار و صهیونیست ها جنایتکار از سال 1918 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    ۱۱ کشته در تیراندازی‌های مرگبار همزمان با جشن هالووین در آمریکا/ موجی از تیراندازی‌های مرگبار در سراسر آمریکا در جشن‌های مخصوص هالووین به کشته شدن دست کم 11 آمریکایی‌ و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر انجامید.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    گروه های شیعه عراقی از حملات به پایگاه آمریکایی در شرق سوریه خبر دادند مقاومت عراق مسئولیت هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی در سوریه را بر عهده گرفت
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ حوادث وحشتناکِ غزه به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست | ره حل مشکلات مردم فلسطین، نوار غزه، لنبان و سوریه 100 درصد فقط نابودی اسرائیل است.
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر مسئول تمام مشکلات در فلسطین، غزه، لنبان عراق، لیبی، افغانستان، سوریه، یمن و اوکراین است
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر مسئول تمام مشکلات در فلسطین، غزه، لنبان عراق، لیبی، افغانستان، سوریه، یمن و اوکراین است