سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

از زمان اندازه‌گیری پارامتر «امید گل» در لیگ ایران، یعنی از ۵سال قبل، پرسپولیس فقط یک بار امید گل کمتر از این هفته داشته و این دومین عملکرد ضعیف خط حمله سرخپوشان در ۵سال اخیر بوده است

پرسپولیس - ملوان

همشهری آنلاین- پرسپولیس با ارائه یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های سالیان اخیرش در انزلی مقابل ملوان متوقف شد. امید گل سرخپوشان در این بازی فقط ۰.۱۲ بود. به زبان ساده‌تر آنها باید لااقل ۸برابر بیشتر از این مقدار، موقعیت می‌ساختند تا به اندازه زدن یک گل، موقعیت خلق کرده باشند. برای درک میزبان فاجعه‌بار بودن این عدد، کافی است در جریان باشیم که از زمان اندازه‌گیری پارامتر «امید گل» در لیگ ایران، یعنی از ۵سال قبل، پرسپولیس فقط یک بار امید گل کمتر از ۰.۱۲ داشته و این دومین عملکرد ضعیف خط حمله سرخپوشان در ۵سال اخیر بوده است. امید گل ملوان در این مسابقه ۰.۶۹ بود و هر دو تیم ۴شوت به سمت دروازه یکدیگر زدند. بنابراین تیم میزبان موقعیت‌های بهتری خلق کرد اما در نهایت با توجه به اینکه مجموع امید گل دو تیم به عدد یک نرسید می‌توان گفت بازی پرموقعیت و جذابی را شاهد نبودیم. پرسپولیس که مالکانه‌ترین بازی‌ها را ارائه می‌دهد و صاحب رکورد مالکیت توپ در ایران محسوب می‌شود در این مسابقه هم ۵۷.۶درصد مالکیت توپ داشت اما این توپ‌ها هرگز به درد تیم میهمان نخوردند و تیمی که موقعیت‌های خطرناک‌تر را ایجاد کرد تیم میزبان بود. ملوانی‌ها در این بازی ۳۶۴پاس با دقت ۷۸درصد ردوبدل کردند و در مقابل پرسپولیس ۵۱۰پاس با دقت ۸۱.۶درصد داشت. پرسپولیس ۵۳درصد نبردها را برد تا در این بخش هم اندکی برتر از تیم میزبان باشد.

از نظر سایت متریکا بهترین بازیکن زمین در این مسابقه پوریا پورعلی -هافبک دفاعی ملوان- بود که نمره ۷.۵۵ را دریافت کرد و بالاتر از سایر ستاره‌های دو تیم قرار گرفت. او یک پاس کلیدی داشت و تعداد عملکردهای دفاعی‌اش (۱۱) بیشتر از سایر بازیکنان زمین بود. بعد از او، رتبه‌های دوم و سوم در میان بازیکنان به دانیال اسماعیلی‌فر (۷.۳۵) و میلاد باقری (۷.۳۲) رسید. در پرسپولیس فقط دانیال، کنعانی و علی نعمتی به نمره بالاتر از ۷ رسیدند و ضعیف‌ترین بازیکنان این تیم محمد عمری و شهاب زاهدی بودند.

کد خبر 802990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha