دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

امروز به مناسبت شهادت حسین فهمیده، به‌عنوان روز نوجوان نامگذاری شده و همانطور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید، برنامه‌های مختلفی به مناسبت این روز برای قشر نوجوان برگزار می‌شود.

روز نوجوان

همشهری آنلاین: امروز به مناسبت شهادت حسین فهمیده، به‌عنوان روز نوجوان نامگذاری شده و همانطور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید، برنامه‌های مختلفی به مناسبت این روز برای قشر نوجوان برگزار می‌شود. یکی از این برنامه‌ها که متولی‌اش شهرداری تهران است، ویژه برنامه «یک روز خاص» است که با شعار «پرچممون بالاست» امروز در فرهنگسرای نهج‌البلاغه و فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود.

این ویژه‌برنامه شامل بخش‌های شاد و مختلفی است؛ برنامه‌های اصلی آن شامل گردش علمی، گشتی در کتابخانه و فرهنگسرا، برگزاری مسابقه و بازی‌های حرکتی و فکری، گپ‌وگفت نوجوانی با عنوان «دیگه چه خبر؟» و ... است. اجرای بخش‌های اصلی این برنامه برعهده خود نوجوانان است و آنها قرار است عهده‌دار اصلی برنامه باشند تا یک روز متفاوت را رقم بزنند. دختران مقطع دوره اول متوسطه وقت را غنیمت بشمارید و تا دیر نشده راهی فرهنگسرای نهج‌البلاغه واقع در خیابان دکتر شریعتی، روبه‌روی خیابان دولت، خیابان امامزاده شوید و از ساعت ۱۰ تا ۱۸ با برنامه یک روز خاص کیف کنید.

فرهنگسرای سلامت هم این برنامه را با حضور نوجوانان و با هدف تقویت هویت ملی و رسمیت‌بخشی به هویت جمعی نوجوانان به‌منظور تقویت مسئولیت‌پذیری و تجربه حضور در برنامه‌های فرهنگی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌کند.

برنامه یک روز خاص در این فرهنگسرا روایت‌محور بوده و در جریان آن گروهی از نوجوانان طی یک تصمیم جمعی به دیدار استاد ساعد باقری، سراینده شعر سرود ملی ایران می‌روند. در بخش دیگری از این برنامه، نوجوانان در کنار بزرگ‌ترین پرچم ایران به‌صورت گروهی سرود ملی را می‌خوانند. پخش کلیپ حضور نوجوانان در دیدار با ساعد باقری و اجرای سرود ملی در کنار بزرگ‌ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران، اجرای تکواندو توسط نوجوانان، اجرای گروه کیک‌بوکسینگ، سخنرانی مذهبی، ایستگاه‌های پذیرایی و ورزشی و... بخش‌هایی از برنامه یک روز خاص در فرهنگسرای سلامت واقع در میدان الغدیر، خیابان دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند خواهد بود.
 

کد خبر 802622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha