بانوی کوهنورد یزدی که همراه با تیم کوهنوردی هشت نفری به ارتفاعات "آدرشک مهریز" رفته بود پس از صعود قله میل فرنگی با ارتفاع ۳ هزار و ۹۲۰ متری ناگهان پایش پیچ خورد و به دلیل آسیب دیدگی شدت از حرکت باز ایستاد و به نوعی جانش به خطر افتاد.

نجات بانوی کوهنورد یزد

همشهری آنلاین؛ سرنخ _ رضا نیکنام : شب گذشته در ساعت ۱۹:۴۰ پس از تماس همراهان این کوهنورد جوان با هلال احمر استان، اکیپ ۳ نفره امداد و نجات شهرستان مهریز، خیلی فوری به محل حادثه اعزام شدند غافل از اینکه پیش بینی‌ها برخلاف تصورشان بود و مسیر کوهستانی باعث شد تا خودروی امدادی چند کیلومتر عقب‌تر بماند و کار امدادی به شکل پیاده روی ادامه پیدا کند.

«الف_ سلمانیان» بانوی کوهنورد ۳۸ ساله درگفت و گوی اختصاصی با همشهری گفت:«این حادثه زمانی برای من اتفاق افتاد که با یک گروه کوهنوردی حرفه ای در مسیر بازگشت از صعود قله میل فرنگی بودیم. میل فرنگی، یکی از قله های مرتفع استان با ارتفاع ۳ هزار و ۹۲۰ متر است که با همراهی دوستانم موفق به فتح آن شدیم. اما این شیرینی در موقع بازگشت با صدمه دیدگی و پیچ خوردن پایم کمی با نگرانی همراه شد، اما به خواست خدا پایان خوشی داشت.»

«محمد علی دهقان» سرتیم امداد و نجات مهریز درباره جزئیات عملیات نجات کوهستان به همشهری گفت:«این حادثه زمان خیلی بدی اعلام شده بود، چرا که درست در همان بازه زمانی، چندین حادثه دیگر اتفاق افتاده بود و نیروها به نقاط مختلف اعزام شده بودند. بنابراین من به همراه دو نفر از نیروهای باتجربه امداد کوهستان به سمت محل حادثه راه افتادیم، غافل از اینکه خودرو تا مسافتی بیشتر نمی تواند جلو بیاید و برای رسیدن تا محل حادثه باید حدود ۲ ساعت پیاده روی کنیم. بنابراین در تاریکی هوا و در مسیری ناهوار و دشوار کوهستانی در نهایت به فرد حادثه دیده رسیدیم و با انجام اقدامات اولیه درمانی مثل سرم تراپی و آتل بندی پای مصدوم و فیکس کردن مصدوم در بسکت به پایین کوه انتقال یافت و توسط خودروی امداد هلال احمر به بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) مهریز انتقال داده شد و این عملیات در ساعت ۰۰:۴۰ بامداد امروز به پایان رسید.»

این بانوی کوهنورد یزدی که حدود ۹ سال است که به شکل حرفه ای در این رشته ورزشی فعالیت می‌کند و در طول این سال ها توانسته قله‌های بسیاری از جمله دماوند، سی مرغی، شیرکوه و تفتان را فتح کند در پایان از عوامل امداد و نجات هلال احمر استان یزد بابت تلاش و زحمتی که برای نجات شهروندان در مناطق کوهستانی و مسیرهای دشوار انجام می‌دهند قدردانی کرد.

بانوی کوهنورد یزدی پس از فتح قله "میل فرنگی" دچار حادثه شد| عملیات نفسگیر گروه امداد و نجات مهریز در کوهستان!

بانوی کوهنورد یزدی پس از فتح قله "میل فرنگی" دچار حادثه شد| عملیات نفسگیر گروه امداد و نجات مهریز در کوهستان!

بانوی کوهنورد یزدی پس از فتح قله "میل فرنگی" دچار حادثه شد| عملیات نفسگیر گروه امداد و نجات مهریز در کوهستان!

کد خبر 802496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha