عضو شورای شهر تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد مسافران مترو ۳۰۸ میلیون نفر، در سال ۱۴۰۱ تعداد مسافر ۴۰۹ میلیون نفر بوده است که برهمین اساس تعداد مسافران از سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱ ، ۳۳ درصد افزایش داشته است.

پيرهادي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین؛ مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در یکصدوهشتادوهفتمین جلسه علنی شورا، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: یک‌ تیم کارشناسی از سوی شهرداری تهران برای موضوع توسعه حمل و نقل عمومی به سفر چین رفتند، که دستاوردهای خوبی را برای ناوگان عمومی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ورود واگن‌های جدید باعث مطلوبیت سفری برای شهروندان و سفر ارزان خواهد بود، گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد مسافران مترو ۳۰۸ میلیون نفر، در سال ۱۴۰۱ تعداد مسافر ۴۰۹ میلیون نفر بوده است که برهمین اساس تعداد مسافران از سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱ ، ۳۳ درصد افزایش داشته و در همین ۶ ماهه امسال ۹ درصد نیز افزایش مسافر در مترو داشتیم.

پیرهادی بیان کرد: حضور ۴۹۲ میلیون سفر در سال ۱۴۰۰ و ۶۶۴ میلیون سفر در سال ۱۴۰۱ در مترو به ثبت رسیده است، گفت: به ازای هر سفر در مترو ۲۲ سنت در مصرف سوخت صرفه جویی می شود که این تعداد سفر معادل هفت هزار میلیارد تومان بوده است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: صرفه جویی در هزینه بهداشت ناشی از آلودگی هوا بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان و هزینه صرفه جویی ناشی از استهلاک خودروها چهار هزار میلیارد تومان، صرفه جویی ناشی از کاهش خسارات تصادفات هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در مجموع هزینه صرفه جویی هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و با احتساب صرفه جویی در مصرف سوخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دو تفاهم نامه خوب برای خرید ۱۰ هزار دستگاه تاکسی منعقد شده که تا ۲ ماه دیگر به قرارداد تبدیل خواهد شد، افزود: از سویی دیگر تفاهم ۱۰۰ هزار موتور سیکلت برقی نیز صورت گرفته که به قرارداد تبدیل می‌شود.  ۱۴ ایستگاه مترو در این ۲ سال به بهره برداری رسیده و عملیات حفاری خط ۱۰ مترو آغاز شده و ایستگاه پانزدهم یعنی ایستگاه پرند نیز به زودی به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 802389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha