رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اعلام خبر انهدام یک باند شماره‌گذاری خودروهای لوکس، شگرد قاچاقچیان برای پلاک‌کردن این خودروها در پایتخت و مراکز استان ها را توضیح داد.

پورشه

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسین رحیمی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه خودروهای لوکس قاچاق چگونه به شهرها می‌رسند، اظهار کرد: خودروهای لوکس قاچاق به‌وسیله کشتی‌ها به خورها آورده می‌شوند و در آنجا بارگیری می‌شوند و اکثراً شبانه به مقاصد شهرها از جاده‌های فرعی حرکت می‌کنند.

وی افزود: اغلب این خودروها پورشه، بنز، لندکروز هستند که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه این خودروها چگونه پلاک می‌شوند و در شهر تردد می‌کنند، تصریح کرد: این خودروها به‌صورت قانونی پلاک نمی‌شوند چراکه فاقد مدارک قانونی هستند.

رحیمی با بیان اینکه برخی از افراد با روش‌های غیرقانونی، پلاک‌هایی برای این خودروها تهیه می‌کنند، گفت: به‌عنوان مثال یک بنز قدیمی در زمان‌های قدیم به‌صورت رسمی توانسته است از پلیس راهنمایی و رانندگی پلاک دریافت کند چرا که آن زمان آن مدل ماشین قانونی وارد کشور شده بود و برای پلاک کردن مشکلی نداشت.

وی ادامه داد: حال این افراد، پلاک را از روی آن مدل بنز قدیمی باز می‌کنند و به‌روی یک بنز جدید که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده است، نصب می‌کنند.

سردار رحیمی بیان کرد: اخیراً مأموران پلیس امنیت اقتصادی باندی را شناسایی کردند که این نوع پلاک‌ها را خرید و فروش می‌کنند یا حتی اجاره می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد، درآمد بالایی از این نوع معاملات دارند و در برخی مواقع تنها با خرید و فروش این پلاک‌ها، پول خرید یک خودروی بنز را به دست می‌آورند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: از ابتدای سال تاکنون آمار کشف خودروهای لوکس قاچاق نسبت به سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 802377
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha