هر چیزی حدی دارد، حتی عشق مادر به فرزندانش، البته اگر مورد عجیب یک مادر ایتالیایی و 2فرزند میانسالش را درنظر نگیریم؛ ماجرا این است که یک مادر 75ساله ایتالیایی، به لطف حکم دادگاه موفق شده 2 پسر 40 و 42 ساله‌اش را از خانه‌اش بیرون کند.

تنبلی کردن

همشهری آنلاین: این مادر که در شهر پاویتا در شمال ایتالیا زندگی می‌کند، از دست این دو پسر تنبل و تن‌پرور عاصی شده و گفته که آنها مثل «انگل» زندگی می‌کنند و در هیچ‌کدام از امور خانه، از مسائل مالی گرفته تا تمیزکردن آن، هیچ کمکی به او نمی‌کنند و عملا سربارش هستند. این وضعیت چنان این خانم مسن را کلافه کرده که سرانجام تصمیم گرفته به دادگاه شکایت ببرد، و درنهایت هم به هدفش برسد و این دو «انگل» را از خانه اخراج کند.
قاضی این پرونده، به نفع این خانم که نامش ذکر نشده حکم داده و گفته است که «بامبوچیونی (بچه‌های گنده)» تا 18دسامبر فرصت دارند دست از سر مادرشان بردارند. قاضی گفته که این زن بیچاره، که از پدر این دو پسر جدا شده، تمام حقوق بازنشستگی خود را صرف خورد و خوراک و هزینه‌های خانه می‌کند و در تنگنای مالی شدیدی قرار دارد.
این دو مرد البته به‌راحتی زیر بار نمی‌رفتند و یک وکیل گرفته بودند که مادرشان را محکوم کنند و وکیل آنها اینطور استدلال کرده بود که براساس قانون، والدین وظیفه دارند از کودکان خود مراقبت کنند. با این حال قاضی گفته است که هیچ جای قانون نیامده که والدین باید برخلاف میل خود، بچه‌های بزرگ خود را در خانه نگه دارند. او گفته که با توجه به اینکه هر دو فرزند این خانم بالای 40سال دارند، قانون شامل حال آنها نمی‌شود.
این پرونده حسابی در ایتالیا سروصدا به‌پا کرده و مورد توجه عمومی قرار گرفته است. وکیل این دو مرد گفته که موکلانش هنوز تصمیم نگرفته‌اند که علیه این حکم فرجام‌خواهی کنند یا نه. پیش از این هم پرونده‌های مشابهی در ایتالیا بوده و در سال2020 یک «مامونی» (در ایتالیا به پسرهای بزرگی که همچنان با والدینشان زندگی می‌کنند) که به‌عنوان معلم پاره‌وقت فعالیت می‌کرد، از والدین خود به دادگاه شکایت برده و درخواست کرده بود که همچنان مورد حمایت مالی آنها قرار بگیرد و سالانه 20هزار یورو دریافت کند.
به‌صورت میانگین، ایتالیایی‌ها در 30سالگی والدین خود را ترک می‌کنند.
 

کد خبر 802159

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha