مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

هفته فرهنگی قزوین از شنبه (6آبان) تا آخر هفته با هدف از برپایی هفته فرهنگی قزوین، آشنایی نسل جدید با هویت و فرهنگ قزوین برگزار می‌شود.

هفته فرهنگی قزوین

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با اعلام این خبر به همشهری گفت: «هدف از برپایی هفته فرهنگی قزوین، آشنایی نسل جدید با هویت و فرهنگ قزوین است.»
حسین برجی افزود: «از مهم‌ترین برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین، برپایی گذر شهروندی با 30غرفه و همچنین جنگ شادی در بوستان هشت بهشت شهر قزوین است.»
در گذر شهروندی نهادهای مختلفی ازجمله جمعیت هلال احمر، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان، اداره‌های آب، برق، گاز، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، سپاه و بسیج، سازمان‌های میادین و تره بار، آتش‌نشانی، ترافیک، پسماند، پارک‌ها، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و برخی سازمان‌های دیگر پای کار آمده‌اند و بخشی از فعالیت‌ها و عملکرد مرتبط با زیست شهری و شهروندی خود را به نمایش گذاشته‌اند.
برجی ادامه داد: «در هماهنگی با آموزش و پرورش 10اتوبوس برای جابه‌جایی حدود 2هزار دانش‌آموز از مدارس مختلف در این هفته برای بازدید از گذرفرهنگی به بوستان هشت‌بهشت اعزام می‌شوند. سعی کرده‌ایم بیشتر دانش‌آموزان از مدارسی در محله‌های کم‌برخوردار باشند.» 
دانش‌آموزان پس از بازدید از غرفه‌ها با موضوعات متنوع، اجرای تئاتر با موضوع فرهنگ ترافیک، نقاشی، شعرخوانی و بازی گروهی را تجربه می‌کنند. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: «پخش کلیپ‌های متنوع درباره هویت و آثار و اماکن تاریخی شهری، رونمایی از کتاب، اجرای شعر شهروندی، مراسم شعرخوانی شعرای قزوینی در ایام هفته فرهنگی قزوین نیز با عنوان جنگ شادی اجرا می‌شود.»
مراسم به افتخار قزوین نیز شامل رونمایی کتاب مؤلفان قزوینی درباره تاریخ و هویت قزوین است. برجی با بیان این مطلب به برگزاری رویداد بازی و شادی «ابربازی‌ها» اشاره کرد و گفت: «برپایی بازی‌های گروهی، بومی و محلی از موضوعات دیگری است که در این هفته اجرا می‌شود. بازی‌هایی که باعث می‌شود کودکان و نوجوانان ساعتی از فضای مجازی فاصله بگیرند و لذت بازی‌های گروهی را تجربه کنند.»
برجی در پایان یادآور شد: «حدود یک دهه از برگزاری هفته فرهنگی قزوین می‌گذرد که 2سال به‌دلیل شیوع کرونا، اجرا نشده است. امیدواریم با برنامه‌هایی که امسال تدارک دیده ایم، آوازه هویت و تاریخچه قزوین نه‌تنها در استان و بلکه در کشورهای دیگر نیز شنیده شود.»

کد خبر 802150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha