با ابلاغ رسمی معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، فرایند تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران آغاز شد.

شهرداري تهران

به گزارش همشهری؛ با ابلاغ رسمی از سوی مجید باقری، معاونت‌های شهرداری پایتخت، بودجه پیشنهادی خود برای سال ۱۴۰۳ را برای بررسی به معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ارسال خواهند کرد.

در این ابلاغیه از معاونت‌های شهرداری تهران خواسته شده که در بودجه پیشنهادی خود، در سقف مبالغ اعلامی طبق جدول تسهیم بودجه، به تفکیک اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارائی‌ها سرمایه‌ای، تملک دارائی‌های مالی، مصارف عمومی و اختصاصی هر واحد را لحاظ کنند. 

طبق این ابلاغیه، اعتبارات مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و قراردادی مناطق و واحدهای ستادی و همچنین اعتبارات مربوط به جبران هزینه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات تابعه طبق افزایش‌های قانونی به صورت جداگانه و توسط اداره‌کل برنامه و بودجه محاسبه و منظور خواهد شد.

در این ابلاغیه همچنین تصریح شده است:

تهیه و ارائه پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۳ می‌بایست با توجه به برش سال سوم  برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری ۱۴۰۱_۱۴۰۴ و در راستای تحقق حداکثری احکام مندرج در لایحه برنامه مذکور تهیه و ارائه شود.

پیش بینی پروژه‌های غیرمستمر جدید در صورت رعایت دستورالعمل پیشنهاد و تصویب پروژه‌های جدید شهرداری تهران ابلاغی دکتر زاکانی شهردار محترم تهران و طی مراحل مربوطه در سامانه تدوین بودجه، مورد پذیرش واقع خواهد شد.

هرگونه پیشنهاد پروژه غیرمستمر می‌بایست با نام و نشانی معین باشد به نحوی که کل اعتبار مورد نیاز، زمان شروع و خاتمه، حجم عملیات اجرایی و مکان هر پروژه مشخص شود و لذا از عناوین متمرکز، تجمیعی و سطح شهر تهران برای این نوع پروژه‌ها خودداری شود.

در توزیع اعتبارات تملک دارائی سرمایه‌ای، ضمن غربالگری و ساماندهی طرح‌ها و پروژه‌های ذیربط، اعتبار مورد نیاز طرح‌های نیمه تمامی که به لحاظ پیشرفت فیزیکی در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شوند یا پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در اولویت قرارگیرد. همچنین لازم است پروژه‌های شروع نشده، پروژه‌هایی که ظرف دو سال اخیر هیچ‌گونه پیشرفت فیزیکی نداشته‌اند یا عملیات اجرایی آن‌ها در سال جاری خاتمه می‌یابد، تعیین تکلیف شوند لذا تکرار و پیش بینی اعتبار برای پروژه‌های سرمایه‌ای غیرمستمر موجود در بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ (عمدتاً با ماهیت احداثی) منوط به ارائه توجیهات و مستندات لازم در خصوص رعایت مفاد این بند است که متعاقباً در جلسات بررسی بودجه آن واحد طرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 802034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha