رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران ضمن اشاره به گلایه شهروندان از افزایش نرخ کرایه تاکسی در ۶ ماه دوم سال عنوان می کند که ترافیک دلیل این موضوع است.

حرکتی عجیب یک تاکسی براای حمل بار

به گزارش همشهری آنلاین، در ۶ ماه دوم سال کلان شهری چون تهران با ترافیک سنگین مواجه می شود و همین امر سبب شده تا برخی از تاکسیرانان اقدام به افزایش نرخ کرایه‌ها کنند. سید جعفر تشکری هاشمی با تایید این مطلب می‌گوید که ترافیک سنگین منجر به افزایش هزینه‌های نگهداری تاکسی‌ها می شود و با توجه به هزینه‌های لوازم یدکی، موتور و تعمیرات شاید در برخی موارد برای تاکسیرانان به صرفه نباشد که در این حجم بالای ترافیک فعالیت کنند. به گفته او تاکسیرانان خطوط ثابت تاکسی نمی‌توانند اقدام به این کار کنند. چرا که نرخ کرایه آنها توسط شورای شهر تهران تعیین می‌شود اما نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی در بعضی موارد به صورت توافقی میان راننده و مسافر با توجه به مسافت مسیر، ترافیک و سایر موارد معین می شود.

شناور سازی نرخ تاکسی ها

پیشنهاد رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران برای برون رفت از این موضوع، شناور سازی نرخ تاکسی است. او تاکید می کند: «تا زمانی که این طرح اجرایی نشود نمی‌توان برخی تاکسیرانان را مجاب کرد که در این شرایط ترافیک سنگین کار کنند. قیمت کرایه های تاکسی در زمان شلوغی و خلوتی باید تفاوت داشته باشد و با اجرای طرح شناور سازی در برخی مواقع تاکسیران مجاب می‌شود، فعالیت کند.»

فرسودگی ۶۰ درصدی ناوگان

سیستم حمل و نقل عمومی از یک عقب ماندگی برخوردار است و بی‌توجهی سال‌های اخیر منجر به فرسودگی بیش از ۶۰ درصدی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شده است. تشکری هاشمی با بیان این مطلب می گوید: «علاوه بر فرسودگی با کمبود ناوگان هم مواجه هستیم و به هر حال سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی با توجه به ظرفیت خود سعی می‌کند اقداماتی انجام دهد که شهروندان کمتر دچار مشکل شوند. تامین ناوگان مورد تاکید شورا هم هست و حتما تا پایان سال اقدامات قابل توجهی صورت می گیرد و شهروندان آنها را در حوزه حمل و نقل عمومی لمس می کنند.»

سازمان تاکسیرانی و سرویس مدارس

اقدامات سازمان تاکسیرانی در خصوص سرویس مدارس هم مورد توجه سید جعفر تشکری هاشمی قرار می گیرد و می گوید: «واقعیت امر این است که این سازمان وظیفه تامین تاکسی ندارد اما با توجه به ظرفیت مناسب و همکاری که با ۱۲ شرکت بزرگ تاکسیرانی دارد می توانست در این زمینه اقداماتی انجام دهد.»

کد خبر 801975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha