رئیس دفتر روابط خارجی حماس گفته است که این جنبش آماده آزاد سازی همه غیرنظامیان اسیر شده است، اما حملات اسرائیل مانع از وقوع این امر می شود.

موسی ابومرزوق

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: «موسی ابومرزوق»، از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس و رئیس دفتر روابط خارجی این جنبش به اسپوتنیک گفته است: «حماس آماده آزاد سازیی همه غیرنظامیان اسیر شده است، اما حملات اسرائیل مانع از وقوع این امر می شود. حمایت از فلسطین در میان اعضای سازمان ملل نشان می دهد که ایده ائتلاف مکرون علیه حماس قانع کننده نبوده است.»

به گفته ابومرزوق، علاقه ای به نگهداری غیرنظامیان نداریم؛ شرایط مناسب برای آزادی نیاز است و اسرائیل از پاسخ به این درخواست بشردوستانه خودداری می کند، هرچند ما از آزادسازی غیرنظامیانی که اختیار داریم خوشحال می شویم، اما شرایط مناسب نیست و بمباران، کشتار و تخریب شدید وجود دارد.

رئیس دفتر روابط خارجی همچنین افزود: «اسرائیل آمادگی پرداخت بها سنگین برای اسرا را اعلام کرده است اما در این شرایط خاص به آتش بس و نجات جان شهروندان فلسطینی در نوار غزه نیاز است؛ در حال حاضر قصد نداریم پرونده های اصلی که عملیات طوفان الاقصی برای آنها انجام شده را باز کنیم.»

این مقام حماس همچنین با انتقاد از نقش آمریکا در جنگ غزه گفت: «کسانی که در حال حاضر نبرد را اداره می کنند، آمریکایی ها هستند. هیمنه پوشالی اطلاعات، امنیت و ارتش اسراییل را نابود کردیم و سربازانش را اسیر کردیم و از بین بردیم.»

کد خبر 801785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    1 0
    در کشور ثالث نشسته داره نظر میده