رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و جمعی از اعضای این جنبش با سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

اسماعیل هنیه و سفیر ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و مقامات عالیرتبه این جنبش که به منظور گفت‌وگوهای دیپلماتیک با مقام‌های روسیه در مسکو به سر می‌برند، دیروز (دوشنبه) ۲۱ شهریور ماه با «کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در محل سفارت ایران در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند.

جزئیات و تصاویر دیدار هیأت حماس با سفیر ایران در مسکو

بنابراین گزارش، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ۱۹ شهریور ماه در رأس هیأتی از این جنبش وارد مسکو پایتخت روسیه شد.
اسماعیل هنیه و هیأت همراه و کاظم جلالی در این دیدار در مورد آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و افزایش اقدامات و سیاست‌های سبعانه و ضد انسانی رژیم آپارتاید صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

جزئیات و تصاویر دیدار هیأت حماس با سفیر ایران در مسکو

سفر هنیه و هیأت حماس به مسکو بنا به دعوت وزارت خارجه روسیه صورت گرفته است. هیأت حماس متشکل از «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و «موسی ابومرزوق» و «ماهر صلاح» از اعضای دفتر سیاسی این جنبش است. هیأت حماس با وزیر خارجه روسیه دیدار کردند.

هیأت حماس و سرگئی لاوروف در این دیدار تحولات منطقه غرب آسیا و مسئله فلسطین را بررسی کردند و طرف روس بر اهمیت احیای سریع وحدت ملی فلسطین زیر چتر سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تأکید کرد. لاوروف همچنین حل‌ و فصل منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر مبنای قوانین بین‌المللی و مبتنی بر قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح عربی را ضروری خواند.

هیأت حماس پیش از این دیدار نیز با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ۱۸ مرداد ماه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی حماس و تبریک پیروزی‌های محور مقاومت گفت: در این نبرد، صرفا بخشی از مقاومت در مقابل دشمن قرار گرفت و این به تنهایی دستاورد بزرگی است که ناتوانی و ضعف صهیونیست‌ها را بیش از گذشته نمایان کرد.

کد خبر 705554
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha