معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که عملیات زمینی اسرائیل "عواقب سنگین و خونین" در پی خواهد داشت.

دیمیتری مدودف- روسیه

به گزارش همشهری آنلاین، دیمیتری مدودف جمعه در پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: اسرائیل عملیات زمینی خود در غزه را عمدتاً تحت فشار ایالات متحده و ترس از خشم جهانی به‌تعویق می‌اندازد.

وی ادامه داد: روند کنونی قربانیان بیشتر و بیشتری را به دنبال خواهد داشت و ماشین خشونت متقابل سال ها کار خواهد کرد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با هشدار درباره عملیات زمینی اسرائیل در غزه گفت: خودتان را گول نزنید. این عملیات با جدی ترین و خونین ترین عواقب انجام خواهد شد.

مدودف در ادامه نوشت: غرب از اوکراین بسیار خسته شده است و با اشتیاق از اسرائیل حمایت کرد. حتی رئیس جدید مجلس نمایندگان ایالات متحده، کمک به تل آویو را به عنوان اولویت اول خود نام برد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بهتر است روند حل و فصل مسائل خاورمیانه از سر گرفته شود، اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل درباره تشکیل دو کشور در سرزمین های اشغالی را خواستار شد.

مدودف در عین حال ایده جنگ دور از خاک آمریکا را با توجه به منافع اقتصادی ناشی از آن را برای واشنگتن جالب توجه دانست و اظهار داشت: از منظر واشنگتن، جنگ باید ادامه پیدا کند.

پیش از این، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه چهارشنبه هشدار داد که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه یک اشتباه خواهد بود.

مکرون در سفر به مصر گفت: فرانسه حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسد.

وی افزود: اگر مداخله زمینی، یک عملیات گسترده باشد و غیرنظامیان را به خطر اندازد، به نظر من این اقدام اسرائیل یک اشتباه خواهد بود.

روزنامه وال استریت ژورنال چهارشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی ادعا کرد: اسرائیل با درخواست ایالات متحده برای به تعویق انداختن حمله مورد انتظار [حمله زمینی] به غزه موافقت کرده تا آمریکا بتواند سامانه‌های دفاع موشکی خود را برای محافظت از نیروهایش در منطقه مستقر کند.

از سوی دیگر، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تأکید بر اینکه «اشغالگران بخاطر ارتکاب جنایات ، پشیمان خواهند شد» اعلام کرد که جبهه‌های جدیدی علیه دشمن از جاهایی که فکر می‌کند و حتی فکرش را هم نمی‌کند، گشوده خواهد شد».
«صالح العاروی» اضافه کرد: «تماس‌ها و دیدارهایی مستمر با محور مقاومت از جمله برادرانمان در حزب الله داریم. این نبرد نبرد آن‌ها نیز هست».

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

کد خبر 801723
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha