نیروی زمینی ارتش در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا برای اولین‌ بار از پهپاد سوییچ‌بلید که پیش‌تر به این نیرو الحاق شده بود را در رزمایش عملیاتی کرد.

اولین حضور «پهپاد سوییچ‌بلید نزاجا» در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲

به گزارش همشهری آنلاین، رزمایش اقتدار نیروی زمینی ارتش از صبح امروز (جمعه، ۵ آبان‌ماه) با شرکت یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا و هواپیماهای ترابری و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش آغاز شد.

یکی از ویژگی‌های جدید همه رزمایش‌ها استفاده و آزمایش تجهیزات جدیدی است که به یک نیروی نظامی افزوده شده است، نیروی زمینی نیز از این قاعده مستثنی نیست و برخی از تجهیزاتی که به تازگی وارد این نیرو شده را در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا به آزمایش گذاشته است.

پهپاد سوییچ بلید ایرانی یکی از تجهیزات جدیدی است که ۲۲ فروردین ماه امسال در جریان الحاق ۱۰۸۴ نوع از تجهیزات آن را به بدنه عملیاتی خود الحاق کرده بود.

پهپادهای پرسه‌زن «سوئیچ بلید» (Switch blade drone) هستند که به طور معمول توسط یگان‌های تکاوری و نیروی مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پهپادها قادر هستند انواع اهداف ثابت و متحرک را منهدم کنند.

بُرد این پهپادها حدود ۴ کیلومتر است و از لحظه پرتاب تا لحظه برخورد به اهداف قابلیت کنترل و هدایت دارند. مداومت پروازی پهپادهای پرسه‌زن نیروی زمینی ارتش، ۲۰ دقیقه است و از سیستم هدایت GPS برخوردارند.

سرجنگی این پهپاد ۵۰۰ گرم است و علیه تجمعات، نفربرها و مواضع و اهداف ثابت و متحرک دشمن کاربرد عملیاتی دارد.

همچنین؛ این سامانه هوشمند، هدایت پذیر، نقطه‌زن و ضد جمینگ است.

پهپاد پرسه‌زن «سوئیچ بلید» توسط مرکز بهینه‌سازی شهید زرهرن نزاجا ساخته شده و تحویل سایر یگان‌های عملیاتی این نیرو شده است.

کد خبر 801679
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha