بیش از ۷۰ هزار دستگاه تاکسی گازسوز در کلان شهری چون تهران وجود دارد اما آماری از تعداد تاکسی دارای مخزن فرسوده گاز CNG وجود ندارد.

معاینه فنی تاکسی

به گزارش همشهری؛ آمار تعداد تاکسی های فرسوده و مخازنی گازی که نیاز به تعویض دارند باید توسط ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تهران ارائه شود اما تاکنون آماری داده نشده است. شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در گفت و گو با همشهری می گوید: «عمدتا تاکسی ها برای انجام تست و دریافت معاینه فنی به مراکز تهران مراجعه نمی کنند و اکثر آنها از شهرهای اقماری اطراف تهران معاینه فنی دریافت می کنند. پس وقتی مراجعه ای به مراکز تهران صورت نمی گیرد، چگونه می توان آماری از فرسودگی ناوگان داد.»

او در ادامه تاکید می کند: «در صورتی می توان به آمار رسید که ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس به طور ۱۰۰ درصد به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کنند. در حالی که علاوه بر تاکسی ها، اتوبوس های بخش خصوصی هم در خارج از تهران معاینه فنی می گیرند.»

به گفته مالکی مذاکراتی با سازمان تاکسیرانی صورت گرفته و برای ترغیب تاکسیرانان مراجعه نوبت اول برای تاکسی ها رایگان است اما کمتر از ۲۰ هزار تاکسی به این مراکز مراجعه داشته اند.

کد خبر 801635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha