کسانی هستند که از روی طمع بیشتر و لذت های آنی و کاذب در اوج قساوت قلب و در خلاء کمبود محیط بان شکار می کنند.

شکار

به گزارش همشهری آنلاین  بزرگان دینی در مورد شکار از روی لهو و لعب می گویند شکار کردن از روی لهو و برای خوش گذرانی جایز نیست و تا آنجا که بیشتر مراجع تقلید و علما  نیز شکار از روی خوش گذرانی را حرام اعلام کرده اند.

 اما هستند کسانی که  در اوج برخورداری از نعمات خداوندی و از روی طمع بیشتر و لذت های آنی و کاذب در اوج قساوت قلب و در خلاء کمبود محیط بان در صبحگاهان و عصرگاهان حیات وحش بی زبان را با اسلحه های بی صدا (با صدای خیلی کم ) که گاها" صدای شلیک آنها از ۱۰۰ متر فراتر نمی رود شکار می کنند و بدتر از آن با افتخار به ثبت تصاویری به همراه لاشه ها می پردازند.   

بر همین اساس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز  پنج شنبه چهارم آبان ۱۴۰۲ از دستگیری  بی رحم ترین متخلف دنا خبر داد و گفت : از یک ماه قبل بود که محیط بانان یگان حفاظت پارک ملی دنا ، با دریافت اطلاعاتی رفتار یک متخلف حرفه ای را زیر نظر گرفتند.

تصاویر (۱۶+) | دستگیری بی‌رحم‌ترین شکارچی ایران | صحنه‌هایی دلخراش از شکار با اسلحه‌ای خاص

اسلام جاودان خرد گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته متخلف در حالی بطور کامل در تور اطلاعاتی مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا قرار گرفت که وی پس از رفتن به کوه در یک نقطه کور ، اسلحه خود را پنهان می کرد و به خانه خود بر می گشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با اطلاعات دریافتی از مردم طبیعت دوست دنا ، مامورین در جریان تمام اطلاعات و اقدامات شکاری وی قرار گرفته بودند  فلذا با هماهنگی دادستان شهرستان دنا و همراهی پلیس اطلاعات ، پس از ضبط اسلحه پنهان شده و دستگیری وی ، شاهد تصاویری دلخراش از شکار کل های دنا با همان اسلحه هرنت (اسلحه های با صدای خیلی کم  که صدای شلیک آن گاها" بیشتر از ۱۰۰ متر شنیده نمی شود) بودیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : با مشاهده و تجزیه و تحلیل تصاویر دریافتی از گوشی متخلف ، معلوم شد که وی تعداد ۹ راس کل با همین اسلحه شکار کرده است .

تصاویر (۱۶+) | دستگیری بی‌رحم‌ترین شکارچی ایران | صحنه‌هایی دلخراش از شکار با اسلحه‌ای خاص

جاودان خرد افزود: متخلف با دستور مراجع قضایی روانه زندان شد ضمن آنکه اسلحه کشف شده تا صدور رای نهایی بصورت امانی در انبار دادسرا نگهداری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از همراهی خوب مردم طبیعت دوست استان با یگان حفاظت محیط زیست نیز گفت: هم وطنان عزیز می توانند با تماس رایگان به شماره  ۱۵۴۰ گزارش های زیست محیطی خود را به ما اطلاع دهند تا از طریق مراجع قضایی و انتظامی اقدامات لازم را انجام دهیم.

گفتنی است جریمه حقوقی شکار هر راس کل وحشی شکار شده ۲۵ میلیون تومان است که این جدای از جریمه کیفری جرم می باشد.

کد خبر 801498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 1
    اینا باید اعدام بشن
  • احد IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    کسانی که اسلحه های بالای 100 یا حتی بالاتر از 100 میلیون می خرند آنقدر پولدار هستند که 25 میلیون تومن برایشان پول جیبی است. ممکن است بچه مایه داری به شکار برود و اینگونه برای خودش جنایت کند و ذوق کند.به نظرم قانون خیلی سختگیرانه تر باید گذاشت تا کسی جرات حمل سلاه نکند چه برسد که برود شکار حیوانات کمیاب...