جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه در شرایطی هر روز ابعاد گسترده‌تری به‌خود می‌گیرد که مقام‌های آمریکایی و اروپایی طی ۱۹ روز گذشته با حمایت بی‌دریغ از این رژیم، تل‌آویو را در استمرار نسل‌کشی «حمایت» و «تشویق» کرده‌اند؛ رویکردی که با انتقادهای گسترده‌ای نیز ازسوی افکارعمومی جهانیان مواجه شده‌است.

سفر بایدن به اسرائیل

همشهری‌آنلاین_گروه‌سیاسی: مقام‌های ارشد آمریکایی و برخی دولت‌های اروپایی از نخستین روزهای آغاز جنگ در نوار غزه، با وجود ارتکاب رژیم‌صهیونیستی به جنایت‌های گسترده علیه غیرنظامیان، ازجمله زنان و کودکان، با سفر به سرزمین‌های اشغالی، ضمن اعلام همبستگی با این رژیم، از هیچ کمکی برای ادامه نسل‌کشی در غزه دریغ نکرده‌اند. از حمایت سیاسی گرفته تا پشتیبانی مالی، نظامی و تسلیحاتی، ازجمله کمک‌های دولت‌های غربی به رژیم‌صهیونیستی بوده‌است. اینها درحالی‌است که به تعبیر رهبرمعظم‌انقلاب در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت شهدای استان لرستان، «اشرار عالم» با توجه به ضربه مهلکی که رژیم‌صهیونیستی از رزمندگان مقاومت دریافت کرده‌است، سعی می‌کنند با انواع کمک‌ها و حمایت‌ها، این رژیم زخم‌خورده و ازپاافتاده را همچنان سرپا نگهدارند. در ادامه به بررسی اجمالی سفرهای اخیر مقام‌های غربی به فلسطین اشغالی و حمایت‌های‌شان از رژیم‌صهیونیستی می‌پردازیم.

۲۰مهر

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با وجود وضعیت ویژه امنیتی، برای نشان دادن حمایت واشنگتن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی وارد این کشور شد. بلینکن دراین سفر با مقام‌های مختلف این کشور گفت‌وگو و تأکید کرد آمریکا همیشه از رژیم‌صهیونیستی حمایت خواهد کرد.

۲۱مهر

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا برای دیدار با مقام‌های رژیم‌صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کردند. آنها دراین سفر تأکید کردند ضمن نادیده گرفتن جنایت‌های رژیم صهیونیستی، تأکید کردند اتحادیه اروپا در کنار تل‌آویو می‌ایستد.

۲۱مهر

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به‌منظور ابلاغ حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی، وارد سرزمین‌های اشغالی شد. وی در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد، همانگونه که مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند، واشنگتن از تل‌آویو حمایت می‌کند.

۲۳مهر

هیأتی از نمایندگان کنگره آمریکا به رهبری «چاک شومر»، رهبر اکثریت سنای این کشور به‌منظور اعلام حمایت از رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند. این هیأت آمریکایی در دیدار با مقام‌های مختلف تل‌آویو، حمایت قاطع خود را از این رژیم اعلام کردند.

۲۴مهر

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا برای دومین‌بار از زمان آغاز جنگ در غزه، وارد سرزمین‌های اشغالی شد و با مقام‌های رژیم‌صهیونیستی دیدار کرد. بلینکن دراین سفر گزارشی از رایزنی‌های منطقه‌ای خود با محوریت «تعامل با شرکای منطقه‌ای»، به نتانیاهو ارائه داد.

۲۵مهر

مایکل کوریلا، فرمانده نیروهای‌مرکزی آمریکا در سفری غیرمنتظره، وارد سرزمین‌های اشغالی شد. بررسی و رفع نیازهای ارتش رژیم‌صهیونیستی برای جنگ در غزه ازجمله اهداف این سفر عنوان شد.

۲۵مهر

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در سفر به سرزمین‌های اشغالی، در دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی، بر حمایت بی‌دریغ آلمان از تل‌آویو و از جنایت‌های این رژیم در سرزمین‌های اشغالی دفاع کرد.

۲۶مهر

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وارد سرزمین‌های اشغالی شد. همانگونه که انتظار می‌رفت، بایدن دراین سفر بر حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از تل آویو حمایت و دروغ‌پردازی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره بمباران بیمارستان «المعمدانی» را تکرار کرد.

۲۷مهر

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شد. وی دراین دیدار همبستگی و حمایت خود را از تل‌آویو اعلام کرد.

کدام مقام‌های غربی به فلسطین اشغالی رفتند | 12 سفر ویژه برای نجات صهیونیست‌ها

۲۷مهر

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در سفر به سرزمین‌های اشغالی بر حمایت «کامل و تزلزل‌ناپذیر» برلین از رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

۱آبان

مارک روته، نخست‌وزیر هلند، در سفر به سرزمین‌های اشغالی، با مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی دیدار و بر حمایت از این کشور تأکید کرد.

۲آبان

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد این کشور در کنار تل‌آویو خواهد بود.

کد خبر 801402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    دورهمی کرکس‌ها برای نجات کرکس خون آشام و درنده یعنی نتانیاهو ۳۹۳