سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل مجمع تشکل‌های بخش کشاورزی با انتقاد از واردات گوجه فرنگی، خواستار نوقف واردات این محصول به کشور شد

محمد رضا گنجی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: وزارت بازرگانی باید واردات گوجه فرنگی را در زمان برداشت این محصول و فراوانی آن در کشور متوقف کند.

وی خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای واردات محصولات کشاورزی شد و گفت: وزارت بازرگانی باید در راستای ارتقای بهره‌وری و متناسب با نیاز داخلی اقدام به واردات محصولات کشاورزی کند.

به گفته دبیر مجمع تشکل‌های بخش کشاورزی، هم اکنون زمان پیک محصول گوجه فرنگی در مناطق جنوبی کشور است و نیازی برای واردات گوجه فرنگی نیست.

گنجی از تدوین برنامه مشخص و مدون برای تولیدات و صادرات بخش تشکل‌های کشاورزی خبر داد.

وی با بیان این که مجمع با روند فعلی واردات محصولات کشاورزی موافق نیست، اظهار کرد: ما مخالف هرگونه واردات محصولات کشاورزی که باعث ضربه به اقتصاد کشور می‌شود، هستیم.

وی در عین حال از جنجالی کردن موضوع واردات محصولات کشاورزی انتقاد کرد و گفت: نباید این مسائل را به دور از انصاف و واقعیت خبر ساز و جنجالی کرد.

وی درخصوص واردات شیرخشک به کشور گفت: بحرانی که در خصوص واردات شیر خشک به وجود آمد به دور از کار کارشناسی و تحقیق به وجود آمد.

وی افزود: در سال گذشته، 6 هزار تن شیر خشک به کشور وارد شد که بیش از 2 هزارتن آن صادر شده است و بیشتر واردات شیر خشک در بخش‌های دیگر صنعت غذا مصرف شد.

وی از دامداران به طور تلویحی انتقاد کرد وگفت: به دلیل قیمت بالای شیر، صادرات لبنی کشور با کاهش مواجه شد. وی خواستار نعامل بیشتر دامدارن، صاحیان لبنی کشور و مسئولان شد.

کد خبر 80119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز