«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که جنبش حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

آنتونی بلینکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وی که در شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، گفت: «من امروز اینجا هستم چون آمریکا ایمان دارد که سازمان ملل نقشی اساسی در حل بحران غزه ایفا می‌کند».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «باید برای ادامه وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به غزه بدون آنکه حماس از آنها استفاده کند، تلاش کنیم و باید به حمایت از تمام غیرنظامیان در جنگ کنونی در نوار غزه ادامه دهیم».

وزیر خارجه آمریکا در حالی صحبت از حمایت از غیرنظامیان می‌کند که براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شمار قربانیان بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی برای هجدهمین روز متوالی، به ۵۳۰۰ شهید و بیش از ۱۸۰۰۰ زخمی رسیده است که بیش از نیمی از تلفات و قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی بدون اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه گفت: «گروگان‌ها در غزه باید فورا و بدون هیچ پیش شرطی آزاد شده و از نقش مصر و صلیب سرخ برای آزادی دو گروگان در غزه تشکر می‌کنیم و باید درباره آتش بس بشردوستانه برای وارد شدن کمک‌ها به نوار غزه بحث شود».

بلینکن هشدار داد: «هرگونه درگیری در مقیاس بزرگ، پیامدهای بدی برای منطقه و جهان به همراه خواهد داشت».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «واشنگتن به دنبال رویارویی با ایران نیست اما اگر ایران و نیروهای تحت حمایتش، آمریکا را هدف قرار دهند، از منافع خود دفاع خواهیم کرد».

وی افزود: «به ایران می‌گویم که جبهه جدیدی در درگیری کنونی منطقه باز نکنید».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «دستیابی به صلح دائم در منطقه و تحقق راه حل دو دولت، دو راه حل نهایی برای درگیری‌های کنونی است».

بلینکن گفت: «از اعضای سازمان ملل می‌خواهم که از نفوذ خود برای تحقق آزادی فوری و بدون شرط گروگان‌ها استفاده کنند».

وی گفت: «در حال همکاری با مصر، اسرائیل و سازمان ملل برای ایجاد سازوکاری هستیم که امکان ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه را فراهم کند».

کد خبر 801100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    23 35
    از حرف های این مردک برمی آید که توان تحمل توسعه و طولانی تر شدن این در گیری ها را ندارند و نا امیدانه تلاش می کنند که دیگران را همراه خود کنند که در این هم ناکام خواهند ماند. آمریکا با از دست دادن سگ هارش در این پرده از زیانکاران خواهد بود.
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      7 21
      ایران اسلامی خودش می داندچی کارمی کند
    • araz IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      13 8
      خب بدم نمیگه ,,,میگه میخوایم کمکهای بشر دوستانه رو بدون دخالت حماس دست مردم برسونیم,,,اگه حماس راست میگه جون مردم غزه براش مهمه خب قبول کنه,,,مگه اینکه بین کمکهای بشر دوستانه سلاح دست حماس نرسه!از این بابت نگران باشه
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      16 3
      بدبخت مردم فلسطین ...
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      7 18
      بعضی ها چقدر نادان و سطحی نگر هستند یکی گفته :" حماس اگه راست میگه بگذاره کمک به مردم عادی برسه "!!!!!!! واقعا از وجود چنین افرادی در جامعه مان خجالت می کشم ! یعنی اینها کجا زندگی می کنند ؟ با چه کسانی زندگی می کنند ؟ از زندگی و دنیا و آخرت و واقعیات جهان چی میدونند ؟
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      18 6
      ۱۹:۵۴باهم دروغ های صداوسیما روقبول کنیم
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    19 37
    این امریکایی هاچقدر انسان دوست هستند جلو دوربین برای مردم دل میسوزانند پشت پرده مهمات کشتار جمعی به اسراعیل برای نسل کشی میدهند وسگ هارشان راتشویق به جنایت جنگی میکنندبازدارنده این جنایتکاران مقابله باانان میباشد
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    15 44
    خفه شو وزیر رژیم آدم کش آمریکایی . چرا بمب های آمریکا فقط داره مسلمان ها را به قتل می رساند ؟ اون از بمب مادر افغانستان اینم از هفت هزار شهید فلسطینی با سلاح آمریکا تا الان.اون از نسل کشی بوسنیایی اینم از خاورمیانه در دست استکبار. اگر اقدامی نکنیم باید جمعه آخر ماه رمضان دیگه شعار ندیم
  • بابائی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    11 31
    آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 27
    سکوت دولت های مدعی حقوق بشر درمقابل نسل کشی مردم غزه به عنوان لکه ننگی در تاریخ خواهد ماند سکوت دولت های مدعی حقوق بشر، توسعه یافتگی و تمدن در مقابل جنایت های جنگی رژیم غاصب صهیونیستی و نسل کشی مردم غزه به عنوان لکه ننگی در تاریخ جهان خواهد ماند. وضعیت جدیدی که جهان با آن مواجه است و درگیری‌هایی که بوجود آمده است جنگ حق علیه باطل است و در این جنگ سازمان‌های بین‌المللی و دولت هایی که همیشه مدعی دفاع از کودکان و زنان بوده‌اند ولی در این موضوع مهم که یک نسل کشی و جنایت جنگی است سکوت کرده اند و نقاب از چهره واقعی آنان برداشته شد.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 20
    تجاوزهای رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب به غزه درحال افزایش است آمریکا شریک جرم کشتار وحشیانه مردم فلسطین و غزه است. غرب شریک جرم کشتار وحشیانه مردم فلسطین و غزه است.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 20
    جنگ اسرائیل جنایتکار با حماس نیست و در این مدت 19 روز هم برای مردم دنیا ثابت شده است. اسرائیل جنایتکار در این مدت 19 روز 100 درصد فقط زنان و کودکان مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام کرده است و هنوز هم بمباران و قتل عام می کند.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    11 17
    کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط آمریکا و اسرائیل پذیرفتی نیست آمریکا، اسرائیل، هر دو در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. آمریکایی‌ها در جنایات خود حدومرز نمی‌شناسند. صهیونیست‌ها در جنایات خود حدومرز نمی‌شناسند.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 16
    سیاست‌های مخرب آمریکا جنایتکار از سال 1359 تاکنون عامل بحران خاورمیانه بوده است. سیاست‌های مخرب غرب جنایتکار از سال 1359 تاکنون عامل بحران خاورمیانه بوده است.
  • بابائی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 17
    دیگر با حرف و شعار نمی شود از فلسطین و غزه دفاع و حمایت کرد. اقدامات عملی باید علیه جنایات رژیم صهیونیستی و متحدانش انجام شود.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    9 16
    آمریکا شریک جرم کشتار وحشیانه مردم فلسطین و غزه است. غرب شریک جرم کشتار وحشیانه مردم فلسطین و غزه است. ما شاهد کشتارهای وحشیانه، جنایات و مجازات دسته جمعی مردم فلسطین در غزه هستیم که نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است. حملات تروریستی به بیمارستان الاهلی که منجر به کشته شدن بیش از ۵۰۰ غیرنظامی بی‌گناه از جمله زنان و کودکان شد، تنها می‌تواند یک جنایت جنگی شنیع باشد. عملیات ۷ اکتبر فلسطین در خلاء انجام نشد. برای دهه‌ها، فلسطینیان از تاریخ دردناکی از اشغال، تجاوز، تبعیض و تحمیل سیاست‌های آپارتاید توسط رژیم اسرائیل رنج برده‌اند. مایه تاسف است که امروز در این سالن، ایالات متحده، کانادا و برخی از کشورهای غربی تلاش کردند تا جای ظالم و مظلوم را عوض کنند. این کشورها دفاع از خود و حق تعیین سرنوشت مردم مظلوم فلسطین را با تروریسم یکی می‌دانند و تلاش می‌کنند برای رژیم اشغالگر اسرائیل، حق ناعادلانه دفاع از خود قائل باشند. هیچ شرطی برای رژیم اشغالگر برای استناد به حق دفاع از خود ذیل ماده ۵۱ منشور وجود ندارد.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 14
    سکوت دولت های مدعی حقوق بشر درمقابل نسل کشی مردم غزه به عنوان لکه ننگی در تاریخ خواهد ماند سکوت دولت های مدعی حقوق بشر، توسعه یافتگی و تمدن در مقابل جنایت های جنگی رژیم غاصب صهیونیستی و نسل کشی مردم غزه به عنوان لکه ننگی در تاریخ جهان خواهد ماند. وضعیت جدیدی که جهان با آن مواجه است و درگیری‌هایی که بوجود آمده است جنگ حق علیه باطل است و در این جنگ سازمان‌های بین‌المللی و دولت هایی که همیشه مدعی دفاع از کودکان و زنان بوده‌اند ولی در این موضوع مهم که یک نسل کشی و جنایت جنگی است سکوت کرده اند و نقاب از چهره واقعی آنان برداشته شد.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 13
    سازمان ملل از حل بحران فلسطین ناتوان است و از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است. شورای امنیت سازمان ملل از حل بحران فلسطین ناتوان است و از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 15
    حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 14
    آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون چرا جرات تجاوز و حمله به کره شمالی را ندارند. ساخت بمب اتمی در برابر مقابله تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط واجب است. اسرائیل در جنگ غزه از انواع بمب های ممنوعه ساخت آمریکا و هم غرب استفاده می کند سوال اینجاست که پس چرا نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب نمی شود.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 16
    جنگ رژیم صهیونیستی با فلسطین در نهایت به ضرر این رژیم است اشغالگران هیچ‌گاه به دنبال امتیاز دادن به فلسطینی‌ها نبودند
  • بابائی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 17
    کشورهایی که آمریکا و غرب و اسرائیل را دشمن درجه یک خود می دانند و باید به فکر ساخت بمب اتمی باشند.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 14
    سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات اسراییل علیه مردم غزه
  • سعید IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 14
    حرف مفت زن
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 17
    حامیان رژیم صهیونیستی نمی‌توانند از مسؤولیت جنایات جنگی این رژیم شانه خالی کنند. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، زنجیرهای این حیوان درنده را باز گذاشته‌اند. حامیان رژیم صهیونیستی نمی‌توانند از مسؤولیت جنایات جنگی این رژیم شانه خالی کنند.
  • بابائی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 17
    آمریکا و غرب از سال 1918 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در فلسطین بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 15
    بمباران مدارس و کلیساها در غزه اسمش دفاع از خود نیست که بمباران مدارس، مساجد و کلیساها و تخریب آن بر سر غیرنظامیان در غزه، اسمش دفاع از خود نیست و شورای امنیت یا در ایجاد صلح و امنیت در غزه موفق می‌شود یا اینکه باید بگوید اسرائیل حق و حقوقی دارد که هیچ کس دیگری ندارد. که بمباران مدارس، مساجد و کلیساها و تخریب آن بر سر غیرنظامیان، اسمش دفاع از خود نیست.
  • بابائی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 19
    نظامیان آمریکایی و هم نظامیان کشورهای اروپایی از سال 2001 تاکنون در منطقه چه غلطی می کنند؟ نظامیان آمریکایی و هم نظامیان کشورهای اروپایی از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟ نظامیان آمریکایی و هم نظامیان کشورهای اروپایی از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟ نظامیان آمریکایی و هم نظامیان کشورهای اروپایی از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      28 3
      ما همیشه کاسه داغ تر از آش بوده‌ایم
  • بابائی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 19
    صهیونیست ها جنایتکار با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و غرب جنایت می کنند، آدم می کشند و هم مردم غزه را بمباران و قتل عام می کنند.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 12
    آمریکا مانع از انجام وظایف شورای امنیت می‌شود واشنگتن و متحدانش مانع از انجام وظایف این شورای و توقف جنایات جنگی علیه ملت فلسطین می‌شوند.
  • بابائی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 11
    آنتونی بلینکن بی ادب وزیر خارجه آمریکا دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش را درجنگ غزه سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 11
    اگر ایران اسلامی اراده کند در یک شبانه روز اسرائیل را از صفحه روزگار محو خواهد کرد
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 10
    کشورهای غربی پشتیبان صهیونیست‌ها درکشتار زنان و کودکان غزه هستند شورهای غربی نه فقط با سکوت خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، این رژیم را به ارتکاب جنایت در غزه تشویق می‌کنند، بلکه با ارسال تجهیزات در عمل نیز آنان را در کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم غزه همراهی می‌کنند. حال که نظم ناعادلانه جهانی روند عادی زندگی، امنیت و آرامش همه مردم جهان را تهدید می‌کند، بر همه مردم، آزادگان، فرهیختگان و سازمان‌های مردم‌ نهاد تکلیف است از همه ظرفیت‌های خود برای اعلام بیزاری و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و نظم جهانی ناعادلانه حامی او استفاده کنند.
  • محمود IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 12
    از دولت آمریکا هرگز ایمان مجوی جز جنگ وشرارت وآتش افروزی چیر دیگری جهان به خود ندیده است
  • زنده باد ایران IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 13
    لعنت خدا بر جمیع ظالمین و سپاهیان شیطان و درود به رهبر کبیر انقلاب
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 10
    جنایات رژیم اشغالگر قدس دل هر انسان آزاده ای را به درد آورد
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 11
    رژیم اسرائیل و حامیانش مسوول تنش در منطقه هستند
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 9
    بلینکن ... تو هیچ غلطی نمی تونی بکنی
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 10
    مردم شریف عراق بریزن وسفارت امریکا و پایگاهای اون تمام همه را بکشید
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 16
    درپاسخ به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سگ هار آمریکا درمنطقه خاورمیانه تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    برو بمیر وخفه شو تو ودولتت در حدی نیستید که بخواهید ایران راتهدید کنید تو ودوستات هر غلطی میتونستید کردید مطمعن باشید که ایران شما را شکست خواهد داد وایران دشمن قسم خورده اسرائیل است واسرائیل مثل سگ از ایران وحشت دارد ما هیچ چیز برای از دست دادن نداریم وآخرت خود را به دنیای چندر وزه فانی نخواهیم فروخت و تا آخر از فلسطین حمایت خواهیم کرد حتی اگه پاش بیفته وارد درگیری نظامی با اسرائیل بشیم بس خفه شو کم ایران را تهدید کن
  • احمد IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    مطمعنن هر کس از هر عقیده واکنشی دفاع کنه در حقیقت شریک اون عمل وعقیدس پس هراسیده راضی به جنایت اسرائیل کودک کشه شریک خونه‌ای بناحق ریخته شدس پس خدایا عاملان این جنایت‌ها را با حامیانش هلاک بفرما مطمئنم که به حق حسین به سال نمیکشن