سپاهان در سومین هفته از لیگ قهرمانان آسیا برای کسب نخستین پیروزی‌اش در این رقابت‌ها برتری مطلقی مقابل تیم آلمالیق داشت.

سپاهان

به گزارش همشهری‌آنلاین، زردپوشان ایران در زمین حریف ازبکستانی ۶۳درصد مالکیت توپ داشتند و فقط در ۳۷درصد زمان بازی، توپ را به تیم میزبان سپردند. سپاهانی‌ها نزدیک به ۶۰۰پاس دادند و آلمالیق فقط ۳۳۷پاس داشت تا برتری در تمام زمینه‌ها متعلق به تیم میهمان باشد. نماینده ایران در تعداد شوت ۱۱ بر ۴ و در شوت داخل چارچوب ۶ بر ۲ برتری داشت و البته در خلق امید گل هم بسیار برتر از حریفش ظاهر شد. تیم مورایس در این بازی به امید گل ۱.۵۷ رسید و آلمالیق فقط ۰.۳۰ امید گل ایجاد کرد؛ یعنی حدودا یک‌پنجم سپاهان. برترین بازیکن این میدان هم رامین رضاییان بود که با زدن ۲گل ازجمله یک ضربه ایستگاهی زیبا، نمره ۸.۷۹ را از متریکا دریافت کرد. این یکی از بهترین بازی‌های رامین طی دوران حضورش در سپاهان بود. میلاد زکی‌پور با نمره ۷.۶۶ و برایان دابو با نمره ۷.۵۹ دیگر بازیکنان موفق سپاهان در این میدان بودند.

اما دیگر نماینده ایران در بازی‌های روز دوشنبه نساجی بود که در زمین نوبهار تا مرز پیروزی رفت اما در ثانیه‌های آخر حتی از کسب یک امتیاز هم بازماند. نساجی در این مسابقه ۴۴درصد مالکیت توپ ‌و تقریبا ۱۰۰پاس کمتر از حریف داشت؛ یعنی در مالکیت توپ و تعداد پاس برتری تیم میزبان خیلی هم چشمگیر نبود. اما در پایان بازی امید گلی که برای نوبهار ثبت شد، سه‌برابر نساجی بود. اگرچه امید گل هر دو تیم کمتر از یک بود اما نوبهار با ۰.۹۱ در مقابل ۰.۳۶ برتری‌اش را در تولید موقعیت به رخ کشید. نوبهار در تعداد شوت ۱۷ بر ۴ و در شوت‌های داخل چارچوب ۵ بر یک برتری داشت که برتری قابل‌توجهی به شمار می‌رود. در واقع نساجی فقط یک ضربه داخل چارچوب زد که همان یک ضربه هم تبدیل به گل شد. زننده این گل یعنی محمدرضا آزادی با نمره ۷.۵۵ بهترین بازیکن تیمش بود و ‌جز او فقط سعید بیگی و رشید مظاهری توانستند نمره بالاتر از ۷ بگیرند. اما بهترین بازیکن زمین ستاره شماره۱۰ نوبهار یعنی جمشید اسکندروف بود که روی هر دو گل تیمش تأثیرگذار ظاهر شد. نمره اسکندروف در سایت متریکا ۸.۰۳ ثبت شده است. ضعیف‌ترین بازیکن نوبهار دروازه‌بان این تیم بود و ضعیف‌ترین بازیکن نساجی هم صابر حردانی که با اخراجش در دقیقه۵۲ تیم خود را ۱۰نفره کرد.

ویترین خالی‌ات را پرکن!/ رامین رضاییان ۳۳ساله برای پرکردن جای خالی افتخارات تیمی در کارنامه‌اش، فرصت زیادی ندارد

آخرین فرصت‌ها به ستاره پرسپولیسی | ویترین خالی‌ات را پرکن!

همه از کیفیت فنی رامین رضاییان باخبر هستند؛ ستاره‌ای که آخرین بار در مصاف با آلمالیق ازبکستان مهارتش را نشان داد. او در جریان برتری ۳بر یک طلایی‌پوشان در لیگ قهرمانان، ۲‌گل برای تیمش زد که اولی روی اشتباه فاحش دروازه‌بان حریف به ثمر رسید و اصلا می‌توانست گل‌به‌خودی باشد، اما دومی واقعا تماشایی و استثنایی بود؛ یک ضربه آزاد فنی به سه‌کنج دروازه که سپاهان را در مسیر کسب نخستین برد آسیایی‌اش قرار داد. به این ترتیب، اسم رامین دوباره سر زبان‌ها افتاد و خیلی‌ها به تمجید از توانایی‌های او پرداختند. رضاییان یک مدافع - هافبک راست تند و تیز است که همیشه خطرناک‌ترین ارسال‌ها را انجام می‌دهد، مهارت بسیار بالایی در گلزنی دارد، قادر است بازیکن مقابلش را دریبل بزند و نیز از شم گلزنی بالایی هم بهره می‌برد. همه اینها یعنی او فوتبالیست قابلی است، اما افسوس که کارنامه‌اش به این اندازه فاخر و به‌یادماندنی نیست.

دیگر همه می‌دانند که کلکسیون افتخارات رامین با «فقر جام» مواجه است. او تاکنون تنها یک قهرمانی جام حذفی با السیلیه قطر به‌دست آورده و اخیرا هم تصویری با جام قهرمانی تورنمنت چهارجانبه اردن منتشر کرد؛ جامی که بعید است حتی خود اردنی‌ها انتظار داشته باشند کسی با آن عکس یادگاری بگیرد! به هر حال، به دلایل مختلف رضاییان تاکنون نتوانسته آنقدر که شایسته بوده قهرمانی به‌دست بیاورد، اما حالا او در ۳۳‌سالگی، از آخرین فرصت‌ها برای فتح مهم‌ترین جام‌های زندگی‌اش بهره می‌برد. رضاییان با یک سپاهان بسیار پرمهره آماده کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر است و البته در آسیا هم یک تیم مدعی نشان می‌دهد. از سوی دیگر در تیم ملی هم شاهد ادامه اعتماد به رامین از سوی امیر قلعه‌نویی هستیم؛ جایی که تیم ایران به‌زودی در جام ملت‌های آسیا حضور خواهد داشت. آیا ویترین غبارگرفته رامین، ناگهان با فتح جام‌ملت‌ها، لیگ قهرمانان و لیگ برتر رنگ و جلایی چشمگیر خواهد گرفت؟

کد خبر 801073
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha