سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

وسط خریدهای اینترنتی و زندگی‌ای که حالا به‌واسطه اینترنتی‌شدن همه‌چیز، راحت‌تر شده، یک چیز بود که برای خریدنش باید شال و کلاه می‌کردیم و از خانه بیرون می‌زدیم؛ دارو.

داروخانه آنلاین

همشهری آنلاین: وسط خریدهای اینترنتی و زندگی‌ای که حالا به‌واسطه اینترنتی‌شدن همه‌چیز، راحت‌تر شده، یک چیز بود که برای خریدنش باید شال و کلاه می‌کردیم و از خانه بیرون می‌زدیم؛ دارو. مشکل خرید حضوری البته بیشتر در زمان اوج کرونا نمود داشت و همان زمان برخی از سامانه‌های آنلاین، اقدام به توزیع دارو به شکل اینترنتی کردند تا مردم مجبور به ترک قرنطینه نباشند. سازمان غذا و دارو بلافاصله واکنش نشان داد و اعلام کرد که فروش اینترنتی دارو غیرمجاز است و بیمار باید حتما با نسخه از داروخانه خرید کند.

حالا دوران همه‌گیری کرونا به پایان رسیده اما همچنان شلوغی داروخانه‌ها و صف خرید دارو یکی از مشکلات بیماران است. به همین دلیل هم مسئولان مربوطه به فکر راه چاره افتادند و سامانه برخط دارو را راه‌اندازی کردند تا مردم این‌بار به‌صورت اصولی بتوانند داروهای مورد نیازشان را اینترنتی خریداری کنند.

این سامانه مختص استان تهران است و داروخانه‌ها موظف هستند اقلام دارویی تعیین‌شده و مدنظر در این سامانه -که البته شامل همه داروها نمی‌شود و حدودا ۴۸۰ قلم در این سامانه عرضه می‌شود - را از طریق بارگذاری مدارک و مستندات بیمار و تأیید کارشناس بیمه سلامت که ۱۵ تا ۳۰‌دقیقه زمان‌بر است، به بیماران عرضه کنند. با این کار صف‌های طولانی در داروخانه‌ها به‌خصوص در داروخانه‌هایی مثل ۱۳‌آبان و هلال‌احمر کاهش پیدا می‌کند و از آنجایی که نسخه‌ها هم الکترونیکی شده، دیگر لازم نیست با نسخه کاغذی راهی داروخانه شوید و مدت ‌زیادی را منتظر بمانید.
 

کد خبر 800977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha