اولین قرارداد نفتی خارجی در بورس نفت و گاز شانگهای با یوان دیجیتال انجام شد.

یوآن چین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اویل پرایس، اولین قرارداد نفتی بین مرزی با حجم یک میلیون بشکه، در بورس نفت و گاز شانگهای از سوی شرکت ملی پترو و چاینا با یوان دیجیتال انجام شده است.

این نقل و انتقال در نوزدهم اکتبر انجام شده است. این اولین باریست که در بحبوحه موج دوری از دلار، از یوان دیجیتال برای تکمیل یک معامله نفتی استفاده می‌شود. بنابراین جزئیات بیشتری از این به نقل و انتقال در دسترس نیست.

این نقل و انتقال توسط رسانه دولتی چاینا دیلی به عنوان یک قدم بزرگ دیگر برای ارز دیجیتال اعلام شد. چین هفته گذشته یک تجارت گاز طبیعی مایع بین شرکت ملی نفت دریایی چین (اسنوک) وشرکت انجی فرانسه با استفاده از یوان انجام داد.

چین همچنین در اوایل ماه مارس اولین خرید گاز طبیعی مایع را با استفاده از یوان بین شرکت اسنوک و شرکت فرانسوی توتال انجام داد.

معاملات بین مرزی یوان ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. حجم این معاملات بین مرزی در ۹ ماه ابتدایی ۲۰۲۳ به ۱۳.۹ تریلیون دلار رسید.

طبق گفته وانگ یوکسین، محقق ارشد بانک مرکزی چین، علی رغم بی‌ثباتی‌های فراوان یوان در سال جاری میلادی، این ارز روز به روز بیشتر به سمت جهانی شدن پیش می‌رود، که یکی از دلایل آن را می‌توان تلاش گروه بریکس برای دوری از دلار دانست.

بریکس در ماه اوت با پیوستن ۶ عضو دیگر موافقت کرد که می‌تواند بر قدرت آن بیفزاید. این اعضا که در ژانویه ۲۰۲۴ اضافه می‌شوند عبارتند از عربستان، ایران، اتیوپی، مصر، آرژانتین و امارات.

کد خبر 800881
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha