مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

تحقیقات برای دستگیری قاتلی که با انگیزه سرقت، زنی جوان را به قتل رسانده، بعد از گذشت ۲۱ سال بی نتیجه ماند و اولیای دم درخواست دیه از بیت المال کردند.

حکم دادگاه

همشهری آنلاین؛ سرنخ: این پرونده بیستم فروردین سال ۸۱ گشوده شد. آن روز به پلیس خبر رسید که جسد زنی ۳۶ ساله در خانه اش به قتل رسیده است. نخستین کسی که با جسد این زن مواجه شده بود، ‌برادرش بود. وی به ماموران گفت:

خواهرم متاهل بود و سه فرزند دارد اما چند ماه قبل به خاطر اختلافی که با شوهرش داشت طلاق گرفت. خواهرم تنها بود و سه فرزندش با پدرشان زندگی می کنند. از روز قبل هرچه به خواهرم زنگ می زدم جواب نمی داد. من که به شدت نگران او شده بودم خودم را به خانه اش رساندم و با جسد او مواجه شدند.

تیم جنایی در بررسی های صحنه قتل با هم ریختگی های وسایل خانه روبرو شدند که نشان می داد پس از قتل زن جوان، اموالش سرقت شده است.

 به این ترتیب فرضیه قتل با انگیزه سرقت برای کارآگاهان جنایی قوت گرفت اما ماموران هیچ سرنخی از سارق جنایتکار پیدا نکردند. هرچند تعدادی مظنون دستگیر شدند اما مدرکی علیه آنها وجود نداشت و مظنونان یکی پس از دیگری آزاد شدند. در میان مظنونان شوهرسابق مقتول هم به چشم می خورد اما او جنایت را انکار کرد و آخرین متهمی بود که آزاد شد.  

حالا با گذشت ۲۱ سال از زمان جنایت، خانواده این زن راهی دادسرای جنایی تهران شدند و درخواست دیه از بیت المال را کردند. به این ترتیب پرونده به دادگاه فرستاده و مقام قضایی با درخواست اولیای دم موافقت کرد. در این شرایط پرونده به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده تا به زودی دیه از بیت المال به مادر مقتول و ۳ فرزندش پرداخت شود.    

کد خبر 800122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha