مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

 فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت:گشودن لینک جعلی توسط شاکی، به دسترسی غیرمجاز و برداشت یک میلیارد ریال از حساب وی منجر شد.

پیامک‌های جعلی و کلاهبرداری

به گزارش همشهری آنلاین،  فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: گشودن لینک جعلی توسط شاکی، به دسترسی غیرمجاز و برداشت یک میلیارد ریال از حساب وی منجر شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام روز یکشنبه در این باره گفت: با ارجاع پرونده قضایی مبنی بر برداشت یک میلیارد ریال از حساب شاکی توسط شخصی ناشناس، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی ناشناس در تماس تلفنی به شاکی، خود را مسئول امور مالی محل کار وی معرفی کرده و از شاکی تقاضای نصب لینک همراه بانک ارسالی را می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: با نصب لینک توسط شاکی و در پیِ آن ارسال اطلاعات تکمیلی در قالب پیامک، متهم به حساب شاکی دسترسی غیرمجاز پیدا کرده و مبلغ یک میلیارد ریال برداشت کرده است.

قسام اظهار کرد: با بررسی‌های تخصصی و مستندات موجود، متهم که ساکن تهران بود، شناسایی و با پیگیری های قضایی، مبلغ برداشت شده به حساب شاکی بازگشت.

فرمانده انتظامی فسا به شهروندان توصیه کرد: فریب چرب زبانی افراد که با مهندسی اجتماعی قصد فریب شما در انجام خواسته‌های نامتعارف خود را دارند نخورید و تحت هر شرایطی، از نصب لینک‌های ناشناخته خودداری کنید.
 

کد خبر 800092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha