بارسا امشب در حالی رقابت‌های لالیگا از اتلتیک بیلبائو میزبانی می‌کند که آبی‌و اناری‌ها با حاشیه پرونده رسوایی داوری روبه‌رو هستند.

ژائو فلیکس

به گزارش همشهری‌آنلاین، بارسلونا همچنان زیر سایه پرونده رسوایی رشوه به داوری دست‌وپا می‌زند. لاپورتا، مدیر بارسا که خودش هم به‌عنوان متهم به دادگاه احضار شده، سعی کرد با رجزخوانی برای رئال‌مادرید این اتفاقات را به باشگاه رقیب ربط بدهد. او در سخنرانی‌اش حتی گریه هم کرد تا هواداران خودی را تحت‌تأثیر قرار دهد. از گواردیولا هم درباره این پرونده سؤال شد که او گفت تا چیزی اثبات نشده، بارسا بی‌گناه است. سرمربی فعلی منچسترسیتی به خبرنگاری که درباره این موضوع سؤال پرسیده بود، گفت: «شما خیلی جوان هستید و ندیده‌اید که بارسلونا در دوران من چه تیم خوبی بود و همه را می‌برد. یک کلیپ برایت می‌فرستم تا ببینی.»

بارسا امشب با اتلتیک بیلبائو بازی دارد. بارسلونا در این فصل اقتدار گذشته را ندارد؛ تیم ژاوی فصل پیش گل نمی‌خورد اما امسال در لالیگا زیاد گل دریافت می‌کند. آنها در ۴بازی اخیر ۲‌برد خفیف با اختلاف یک گل داشته‌اند و در ۲بازی هم به تساوی رسیده‌اند که در هر بازی ۲گل خورده‌اند. اما اتلتیک حریفی نیست که آنها را آزار بدهد. بارسا در ۳بازی آخر ۹گل وارد دروازه این تیم کرده و گلی هم نخورده‌ است. آخرین باخت بارسا به بیلبائو مربوط به جام‌حذفی سال۲۰۲۲ می‌شود که ۳ بر ۲ بازی را واگذار کرد.

بارسلونا در هیچ‌یک از ۷بازی اخیر خود مقابل اتلتیک در لالیگا شکست نخورده (۶‌ برد و یک‌تساوی) و در هر ۳‌بازی زیرنظر ژاوی بدون گل خورده پیروز شده است.

بارسلونا در خانه، ۵۵ امتیاز از ۵۷امتیاز آخر ممکن را مقابل اتلتیک در لالیگا حفظ کرده و فقط ۲امتیاز از دست داده است (۱۸‌برد و یک‌تساوی).

اتلتیک تنها حریفی است که بارسلونا بیش از ۳۵۰گل در تاریخ لالیگا به این تیم تحمیل کرده است (۳۵۱گل).

بارسایی‌ها فقط در ۳بازی از ۵۱بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل تیم بیلبائو موفق به گلزنی نشده‌اند.

تیم کاتالان در هیچ‌یک از ۹بازی خود در لالیگا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ شکست نخورده است (۶برد و ۳تساوی).

اتلتیک در ۹بازی اول خود در لالیگا ۲۴-۲۰۲۳ موفق به کسب ۱۷امتیاز شده (۵‌برد، ۲‌تساوی و ۲‌شکست) که با بالاترین امتیاز خود تا این هفته در قرن۲۱ برابری می‌کند (۱۷امتیاز، ۵‌برد و ۲تساوی در فصل ۲۳-۲۰۲۲).

گاوی تمام بازی‌های ممکن را در این فصل برای باشگاه و تیم ملی انجام داده است. او در ۱۵بازی و ۱۱۲۴‌دقیقه از ۱۳۵۰دقیقه ممکن (۸۳درصد) بازی کرده است.

کد خبر 799869
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha