رسانه‌های عبری‌ و غربی در گزارش‌های مختلف خود درباره جنگ غزه نوشتند که عملیات طوفان الاقصی باعث تغییر همیشگی رژیم صهیونیستی خواهد شد و با تشدید جنگ، جنبش حماس «غافلگیری کشنده‌ای» را به نمایش خواهد گذاشت.

حماس - مقاومت - فلسین - طوفان الاقصی

 به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مقاله‌ای با اشاره عملیات مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» (طوفان الاقصی) نوشت که عملیات حماس باعث تغییر همیشگی «اسرائیل» خواهد شد؛ زیرا آنچه روی داد باعث کشاندن تل آویو به جنگی شد که تأثیر عمیقی بر زندگی در آن طی دهه های آتی خواهد گذشت و فقط به «فروپاشی مفهوم دفاعی و بازدارندگی اطلاعاتی اسرائیل» محدود نخواهد بود.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز در مقاله ای با استناد به اظهارات تحلیلگرانی که درباره توان نظامی جنبش حماس تحقیق کرده‌اند پیش بینی کرد با افزایش شدت جنگ در غزه، جنبش حماس «غافلگیری کشنده ای» را به نمایش بگذارد. این تحلیلگران اظهار داشته‌اند که جنبش حماس، زرادخانه‌ای پیشرفته تر از آنچه تاکنون در چند روز اخیر از جنگ و عملیات طوفان الاقصی به نمایش گذاشته است، برخوردار است.

روزنامه «فایننشال تایمز» انگلیس نیز «جنگ بین حماس و اسرائیل» را آینه تمام نمای ناکامی اروپا دانست و نوشت: دولت های اروپایی زمانی می توانستند تصور کنند که در خاورمیانه نقشی دارند، اما امروزه دیگر چنین نیست.

روزنامه «لیبراسیون» چاپ پاریس هم در گزارشی به یک نظرسنجی جدید در ایالات متحده اشاره کرده و نوشته است: فقط رأی دهندگان جمهوری خواه، همچنان تا حد زیادی از ارسال سلاح و مهمات برای دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل حمایت می کنند، این در حالی است که سایر آمریکایی ها با این موضوع مخالف هستند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه توسط بمب افکن های اسراییل، آمریکا و اروپا از رژیم اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق اندازد.

به دنبال گذشت بیش از دو هفته از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به چهار هزار و ۳۸۵ نفر افزایش یافت که یک هزار و ۷۵۶ نفر از آنها کودک و ۹۷۶ نفر زن هستند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها هم به ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

در حالی آمار شهدا و مجروحان غزه در حال افزایش است که سران شماری از کشورهای عربی و غیرعربی در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تأکید کردند.

کد خبر 799811
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید کلباسی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 0
    اسرائیل و حامیان جنایتکارش محکوم به نابودی هستند ؛ دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره
  • محمود IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 0
    سران عرب فقط میتوانند عکس یادگاری بگیرن...سیب زمینی....