مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۲۴
۰ نفر

طبیعت پر از رمز و راز است؛ رازهایی که با وجود پیشرفت لحظه به لحظه دانش بشر، هنوز سر به مهر مانده­اند

بعضی از آنها خیلی عجیب هستند و بعضی در عین سادگی ما را به فکر کردن وا می­دارند و به ما یادآور می­شوند که هر لحظه باید با چشم باز به این دنیای سراسر شگفتی نگاه کنیم...

دلفین­ها با یک چشم باز می خوابند!

دلفین­ها ،پستانداران دریایی هستند که در خانواده نهنگ­های دندان­دار طبقه بندی می­شوند. دلفین­ها در  آب­های آزاد جهان و بعضی رودخانه‌های آب شیرین زندگی می­کنند و یکی از دوست­داشتنی­ترین و باهوش­ترین حیوان های آبزی در دنیا محسوب می­شوند. طول آنها بین 1 تا 4 متر و وزن آنها بین 20 تا 130 کیلوگرم است. بعضی از دانشمندان بر این باورند که نیمی از مغز دلفین هنگام خواب بیدار می­ماند و معمولاً با یک چشم باز می خوابند!



حلزون­ها چهار دماغ دارند!

حلزون یا لیسَک، نوعی نرم‌ تن است که چهار دماغ دارند و در رده شکم‌پایان قرار
می گیرد. علت این که حلزون را در رده شکم‌پایان قرار داده‌اند، این است که تمام قسمت زیرین بدنش، پای آن به شمار می‌رود. گونه­های متفاوت حلزون­ها در دریا و جنگل زندگی می­کنند و  غذای بیشتر آنها گیاهان است. وزن بدن حلزون حدود 10 گرم و عمر آن 10 سال گزارش شده­است.

تمساح­ها کور رنگی دارند!

تمساح یا کروکودیل، جانوری خزنده است که با داشتن  چهار دست و پا ، در آب به خوبی شنا کرده، اما در خشکی تخم­گذاری و زندگی می­کند.  تمساح ها فک و دندان­های بسیار محکمی دارند و گونه­های بزرگ آنها تا 1200 کیلوگرم وزن دارند! نوعی تمساح غول پیکر که در هند زندگی می­کند، در سال 2006 میلادی به عنوان بزرگ­ترین تمساح در دنیا شناخته شده­است که هفت متر طول دارد.دانشمندان معتقدند تمساح ها کوررنگی دارند.

مگس­ها پنج چشم دارند!

مگس حشره ای است با پنج چشم که در رده بال‌داران قرار می گیرد  وشکم آن 4 تا 9 بند دارد. مگس‌ها نوع های زیادی دارند و بنا به شکل و نوع شاخک هایشان، تقسیم بندی می شوند. معروف­ترین گونه مگس «خرمگس» است که سرعت پروازش از بقیه بیشتر است و غذایش شهد گل­ها و خون جانداران است.

زرافه ها تار صوتی ندارند!

بلندقد ترین حیوان روی زمین با حدود شش متر درازی ، زرافه است که گردن بلند و تنه کوتاهش ظاهر عجیب و منحصر به فردی به آن داده است.عجیب تر آنکه آنها تار صوتی ندارند. بیشتر زرافه­های دنیا در قاره آفریقا زندگی و از برگ درختان تغذیه می کنند. زبان نیم متری زرافه­ها به جای دست و چنگال، این امکان را به آنها می­دهد که به راحتی غذا بخورند.

مورچه می­تواند 50 برابر وزنش بار بلند کند!

مورچه­ مانند زنبورعسل، حشره­ای اجتماعی است که بیش از 14 هزار گونه مختلف دارد! مورچه­ها در تمام سطح کره زمین پخش هستند و به گروه­های سرباز، ملکه و کارگر تقسیم می­شوند. و هر کدام 05 برابر وزنشان بار حمل می کنند.شکل گره مانند این حشره باعث شده به راحتی بین سایر حشره­ها قابل تشخیص باشد.

کد خبر 79979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز