سازمان حفاظت محیط زیست با هدف کمک فوتبال به محیط زیست،سازمان لیگ را ملزم به داشتن پیوست‌ محیط‌زیستی در بازی‌های فوتبال می‌کند.برهمین اساس، معاونت آموزش سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم نامه ای را با کانون مربیان فوتبال امضا کرده است.

يحيي گل محمدي

همشهری - مجید جباری: سازمان لیگ فوتبال ایران ملزم به داشتن پیوست‌ محیط‌زیستی در بازی‌های فوتبال می‌شود. برگزاری مسابقات رشته پرطرفدار فوتبال، مشکلات زیست‌محیطی زیادی را ایجاد می‌کند و منجر به ایجاد آلودگی محیط‌زیست، افزایش مصرف انرژی، تشدید آلودگی هوا و تولید پسماند می‌شود؛ بنابراین باید برای برگزاری بازی‌ها پیوست محیط‌زیستی ارائه شود. این جملات را نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید. سال گذشته معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست تفاهمنامه‌ای را با کانون مربیان فوتبال امضا کرد که براساس آن، کانون مربیان فوتبال با ۳۸هزار عضو قرار است به‌زودی آموزش‌های محیط‌زیستی ببینند و این آموزش‌ها را به شاگردان خود و بازیکنان فوتبال ایران منتقل کنند.

فوتبال در خدمت محیط‌زیست

نورالله مرادی، معاون آموزش سازمان حفاظت محیط‌زیست در این باره به همشهری می‌گوید: «فوتبال به‌عنوان یک امر اجتماعی باید در خدمت امر اجتماعی دیگری به نام محیط‌زیست باشد.   به همین‌خاطر قصد داریم دوره‌های آموزشی محیط‌زیست را برای همه اعضای کانون مربیان فوتبال ایران برگزار کنیم تا مربیان در مدارس فوتبال و باشگاه‌ها، آموزش‌ها را به بازیکنان انتقال دهند. این اقدام نسل‌سازی‌ در حوزه ورزش و فوتبال برای محیط‌زیست است. فوتبالیست‌ها جزو گروه‌های مرجع هستند و می‌توانند در حوزه محیط‌زیست مؤثر باشند. طبق تفاهمنامه با کانون مربیان فوتبال کشور، دبیرخانه انتخاب مربیان سال فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست مستقر شده است. البته هنوز سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال وارد همکاری نشده‌اند. طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است تیم‌های فوتبال از جنبه‌های مختلف ارزیابی و پایش شوند. مصرف آب ورزشگاه، زمین تمرین، تاسیسات باشگاه، خودروی مربیان و فوتبالیست‌ها، رعایت نظافت ورزشگاه‌ها از سوی هواداران و ... ازجمله معیارهای انتخاب تیم و باشگاه برتر در زمان‌های تعیین‌شده خواهد بود.»

مشکلات و بندهای الزام آور فوتبال ایران با استناد به تفاهم‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست و کانون مربیان فوتبال کشور

مربیان فوتبال مدرسان محیط زیست می‌شوند | تیم محیط‌زیستی هفته چگونه انتخاب می‌شود؟| مدارس فوتبال بدون داشتن این شرط اجازه کار ندارند + اینفوگرافیک

کد خبر 799772
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha