منابع خبری گزارش دادند که پایگاه عین الاسد که مقر نظامیان آمریکا در غرب عراق است، با سلاحهای مختلفی هدف قرار گرفته است.

عین الاسد عراق

به گزارش همشهری آنلاین، برخی منابع خبری از حمله نیروهای مقاومت عراق به نظامیان آمریکا در پایگاه هوایی عین الاسد خبر دادند.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد که پایگاه عین الاسد (غرب عراق) با سلاحهای متفاوتی هدف قرار گرفته است.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از یک منبع امنیتی، ضمن تأیید این حمله، گزارش داد که پایگاه نظامیان آمریکا، هدف حملات راکتی قرار گرفته است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

روز گذشته نیز، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق جزئیات جدیدی از حمله به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد فاش کرد و گفت: «اطلاعات تاییده‌شده‌ای از پایگاه درباره کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی به دنبال حمله موشکی درز کرده است».

طبق گفته این منبع، در این حمله همچنین  به بخش‌های مختلف این پایگاه از جمله سامانه‌های راداری و یکی از برج‌های پایشی «خسارات زیادی» وارد شده است.

این منبع عراقی در عین حال اشاره کرد به دنبال وحشت ایجادشده در میان نظامیان به علت عملکرد ناموفق سامانه‌های پایشی در استان الانبار، پرنده‌های نظامی در حال انتقال تجهیزات جدید و نفرات نظامی بیشتر به عین‌الاسد رویت شده‌اند.

منبع یاد شده در پایان اظهارات خود همچنین بار دیگر تاکید کرد موشک‌ها دقیقا با اهداف در پایگاه‌ عین‌الاسد برخورد داشته‌اند.

مقاومت اسلامی عراق، روز چهارشنبه، ۱۸ اکتبر با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی موفق به دو پایگاه اشغالگران آمریکایی «عین الاسد» واقع در استان الانبار عراق و «الحریر» واقع در شمال این کشور خبر داد.

مقاومت عراق درباره تشدید این عملیات‌ها هشدار داد و به نیروهای ارتش و دستگاه امنیتی اعلام کرد که از مراکزی که نیروهای آمریکایی در آنها قرار دارند و در تیررس آن‌ها است، دور شوند.

شامگاه پنجشنبه نیز منابع خبری گزارش داده بودند پایگاه عین‌الاسد در عراق هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته است. این پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای بین‌المللی در غرب عراق است.

 پایگاه نیروهای آمریکایی در التنف (شرق سوریه) و پایگاه این نظامیان در میدان گازی «کونیکو» واقع در شرق سوریه نیز صبح پنجشنبه هدف حمله قرار گرفته بودند. نیروهای مقاومت در عراق و سوریه، پس از عملیات رزمندگان فلسطینی، چندین بار مواضع تروریستهای آمریکایی را هدف قرار داده‌اند.

کد خبر 799755
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    8 2
    غزه دیگه مشکلش بزودی حل میشه . حالا به فکر رشد اقتصادی و کنترل تورم و آزادی های فردی ملت مظلوم ایران در اخبار باشیم.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    7 2
    افتاب نیوز نوشته 45 میلیون ایرانی در زیر خط فقرن. که صد درصد درسته ... در حسرت خرید یه خونه موندم. ...جنگ درست نکنید داریم می پوکیم از درون. افغانها مثل خوره دارن امنیتمون رو میخورن. داریم گدای سامره میشیم. خیلی چیزها رو نمی تونیم بخریم .
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 2
    به آمریکایی ها توصیه میکنم مثل افغانستان مابقی نیروهایشان را از عراق ببرند قبل از آنکه نیروهای مقاومت افقی آنها را به آمریکا برگردانند.