مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

به دنبال غرق شدن دو پسر خردسال در استخر بوستان زیتون، هیئت 3 نفره کارشناسی با بررسی ابعاد این حادثه دردناک مقصران را معرفی کردند. بر اساس این نظریه، 25 درصد خانواده ها و 50درصد پیمانکار و 25درصد شهرداری منطقه مقصر شناخته شدند. 

كودك

همشهری آنلاین؛سرنخ: این حادثه دوم شهریور ماه اتفاق افتاد. آن روز اعضای دو خانواده برای تفریح به بوستان زیتون واقع در منطقه 21 تهران رفته بودند. زمانی که بچه ها سرگرم بازی بودند، ناگهان توپ بازی‌شان به داخل استخری که پشت شمشادها بود افتاد و دو پسر خردسال برای آوردن توپ وارد استخر شدند؛ غافل از اینکه عمق آب استخر حدود 4متر است و حادثه‌ای هولناک انتظارشان را می‌کشد.

به دنبال غرق شدن 2پسر در این حادثه دردناک، پرونده ای در شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران تشکیل و تحقیقات برای رازگشایی از مرگ دو کودک کلید خورد. این در حالی بود که بررسی‌های اولیه از محل حادثه نشان می داد که اطراف محل حادثه،‌ فنسی وجود داشته اما ظاهرا این فنس دچار نقص بوده و بچه‌ها با عبور از آن به داخل استخر سقوط کرده بودند. این در حالی بود که به گفته شهرداری، پیش از وقوع این حادثه وجود نقص در فنس دور استخر به پیمانکار گزارش و برای تعمیر آن درخواست شده بود اما این اتفاق رخ نداده بود.

به دنبال این حادثه، خانواده دو پسر خردسال راهی دادسرای جنایی تهران شدند و شکایت خود را علیه مقصران مرگ پسرانشان مطرح کردند. پدر یکی از بچه ها به بازپرس محمد مهدی براعه گفت: پسر من صدرا 8 ساله بود و آن روز به همراه پسرخاله‌اش به پارک رفته بودند. ما در شهر قدس زندگی می‌کنیم و آن روز همسرم و خواهرش نیز همراه بچه‌ها بودند.

وی ادامه داد: ما بارها به پارک رفته بودیم اما هیچ وقت استخری که پشت بوته ها و محوطه فنس بود را ندیده بودیم. آن روز وقتی بچه‌ها سرگرم بازی بودند ناگهان توپشان به آن سوی بوته ها افتاد. پسرم صدرا برای برداشتن توپ از فنس ها که باز بود عبور کرد اما ناگهان به داخل استخر پر از آب افتاد. بعد از او پسر خاله‌اش به نام امیرحسین که او هم به دنبال صدرا و توپ رفته بود درون استخر افتاد. برادر دوقلوی امیرحسین هم با دیدن این صحنه به سرعت مادر و خاله اش را خبر کرد اما دیگر کار از کار گذشته بود. وقتی اورژانس رسید اجساد پسرم و پسرخاله اش را از داخل استخر که 4 متر عمقش بود بیرون کشیدند و همه ما داغدار شدیم.

وی ادامه داد: آن روز نگهبانی در پارک نبود. حتی در محوطه محل حادثه هیچ علائم هشدار دهنده‌ای وجود نداشت که نشان دهد پشت بوته ها استخر قراردارد و نزدیک نشوند.   همچنین فنس محوطه باز بود که خودش پر خطر و باعث شده بود بچه ها به راحتی از آن عبور کنند.

پس از شکایت والدین قربانیان، به دستور بازپرس جنایی تهران، هیئت 3 نفره کارشناسی تشکیل شد تا با بررسی محل حادثه، مقصران این حادثه مرگبار را معرفی کنند. در کمتر از 2 ماه از زمان حادثه، هیئت کارشناسی روز گذشته مقصران این حادثه دردناک را معرفی کرد.نتیجه این بررسی همه جانبه نشان داد که 50 درصد پیمانکار به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی،‌ 25 درصد شهرداری به دلیل عدم نظارت و خانواده ها( والدین کودکان) به دلیل قصور در مراقبت از طفل مقصر شناخته شده اند.  

کد خبر 799736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرنخ

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • araz IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    اقا خانم چرا حواستون به بچه هاتون نبود باید با خودتون حصار میاوردین بکشین دور استخر۴متری تا شهرداری رو مقصر ندونین ,,,