فاطمه‌ نانی‌زاد ۴کتاب در مرحله آماده‌سازی برای انتشار دارد؛ مجموعه شعرهای آیینی، عاشقانه، مقاومت و پایداری و گزیده‌ای از اشعار با موضوعات مختلف. او امیدوار است در نمایشگاه کتاب بعدی این آثار به چاپ برسد.

ناني زاد

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: از کودکی به شعر علاقه‌مند بوده و سرودن شعر را از دوران دبیرستان آغاز کرده است. فاطمه‌ نانی‌زاد  ۴کتاب  در مرحله آماده‌سازی برای انتشار دارد؛   مجموعه شعرهای آیینی، عاشقانه، مقاومت و پایداری و گزیده‌ای از اشعار با موضوعات مختلف. او امیدوار است در نمایشگاه کتاب بعدی این آثار به چاپ برسد. نانی‌زاد معتقد است که شعر، مثل اکسیژن برای زندگی شهروندان لازم است: «در فرهنگ مردم ما، شعر نقش پررنگی دارد. بخش عمده‌ای از ارزش‌ها و فرهنگ تاریخی با ابیات شعر منتقل شده است. رهبر انقلاب هم در فرمایشات خود بر این نکته تأکید کرده‌اند که شعر سرمایه ملی ماست. در خانه هر ایرانی، حتما چند کتاب شعر پیدا می‌شود و این موضوع نشان‌دهنده نقش پررنگ شعر در زندگی ماست.»

یک هفته با شاعران

نانی‌زاد با ابراز خوشحالی از اقدام شهرداری تهران برای زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شاعران می‌گوید: «این اقدام واقعا بجا و شایسته است. سازمان زیباسازی شهرداری تهران فرصتی ایجاد کرده تا فضای شهر و روح و روان شهروندان تلطیف شود. به این ترتیب شعر وارد زندگی روزمره شهروندان شده و چشم آنها هر روز با ابیات شعر نوازش می‌شود.» این بانوی شاعر معتقد است که این اقدام می‌تواند تکرار و در هر فصل، یک هفته به موضوع شعر و شاعران اختصاص داده شود: «پیش از این هم چنین اقداماتی به شکل مناسبتی انجام می‌شد، اما این نخستین بار است که با این شکل و شمایل و در این سطح گسترده، شاهد توجه به شعر و شاعران در شهر هستیم.» او درباره حس و حالش وقتی بیتی از اشعارش را روی بیلبوردهای شهری دیده چنین یاد می‌کند: «برای من هم مثل هر شاعر دیگری، اینکه شعرم مورد توجه قرار بگیرد و دیده شود موجب خوشحالی است. کمترین تأثیر آن این است که شوق و رغبت پیدا می‌کنم تا ابیات تازه‌تری برای دفعات بعد خلق کنم تا پیش چشم مخاطبانم قرار بگیرد.»

کد خبر 799525
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha