همشهری آنلاین: رئیس جمهوری عراق در پیامى به رئیس جمهوری ایران شهادت زوار ایرانى را در حوادث تروریستى اخیر تسلیت گفت.

به گزارش واحد مرکزى خبر از بغداد، جلال طالبانى در این پیام با تسلیت حوادث تروریستى اخیر به دولت و ملت ایران آورده است، این جنایت تروریستى نشان مى‌دهد جنایتکاران و سلفى‌هاى تکفیرى همه مردم را بدون استثنا به قتل مى‌رسانند و کاملا از آرمان‌هاى انسانى و اندیشه‌هاى اسلامى به دور هستند.

طالبانى افزود: عاملان این گونه اعمال تروریستى با هدف برهم زدن استقرار و ثبات عراق دست به چنین کارهایى مى‌زنند اما غافل از آن هستند که دولت و ملت عراق از راه آزادى و دمکراسى که پیش گرفته است، دست نخواهد کشید.

طالبانى در ادامه خطاب به احمدى نژاد افزود: این حادثه ما را بر آن مى‌دارد تا دو دولت دوست ایران و عراق همکارى‌هاى مشترک خود را براى مبارزه با تروریسم و ناکام کردن آنها در رسیدن به اهداف شوم شان بیشتر کنند.

خبر دیگر اینکه حسن کاظمى قمى سفیر جمهورى اسلامى ایران در عراق روز شنبه 5 اردیبهشت در دیدار با جلال طالبانى رئیس جمهور عراق روابط دو جانبه دو کشور و راه‌هاى توسعه و تقویت آن را بررسى کرد.

دردو حمله تروریستى در استان مرزى دیاله و نزدیک مرقد امام موسى کاظم (ع) در منطقه کاظمیه در بغداد در روزهاى پنج‌شنبه و جمعه، 3و4 اردیبهشت دستکم هفتاد و هفت ایرانى از جمله شمارى زن و کودک به شهادت رسیدند. 

کد خبر 79909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز