مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

بازی کردن را همه بچه‌ها دوست دارند، اما بازی‌های فکری به جز سرگرم شدن و لذت بردن فواید دیگری هم دارد.

بازی

همشهری آنلاین - دوچرخه:مثلا شما در بزرگسالی از مطالعه کتاب و درس خواندن زود خسته نمی‌شوید و از کلنجار رفتن با مسائل درس‌های ریاضی و فیزیک و شیمی زود خسته نمی‌شوید. اگر می‌خواهید فواید بازی‌های فکری را بیشتر بدانید مطالب زیر را بخوانید:


افزایش قدرت تخیل و تقویت خلاقیت

چیدن یک پازل کوچک برای به چالش کشیدن ذهن یک کودک پیش‌دبستانی کافی است و اگر به‌اندازه کافی برای حل آن پازل تشویق شود، تمام خلاقیت خود را برای سرهم کردن قطعات پازل به‌کار می‌گیرد.


افزایش تمرکز و توجه

از آنجایی که در انجام بازی‌های فکری کودک با مسئله‌ای مواجه است که باید آن را حل کند، حداکثر توجه و تمرکزش را به‌کار می‌گیرد و اگر این رفتار برای او به یک عادت تبدیل شود، در ایام بزرگسالی از فواید بی‌شمار این تمرکز و دقت بهره می‌برد.


درک بهتر مفاهیم درسی

اگر تمایلی به یادگیری زبان انگلیسی، آموختن حروف الفبا یا محاسبات ریاضی ندارید، به فرآیند یادگیری خود تنوع بدهید و یادگیری را در قالب بازی‌های فکری انجام دهید.


رشد اجتماعی کودک
انجام بازی فکری راهی برای رشد اجتماعی کودکان و افزایش اعتمادبه‌نفس آنها است وروحیه مشارکت و همکاری را در آنها تقویت می‌کند.


تامین سلامت مغز در بزرگسالی
یکی از کارهایی که در بزرگسالی احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر را به‌شدت کاهش می‌دهد، انجام بازی‌های فکری است.

چه بازی هایی برای چه سنی مناسب است؟

بازی کنید و باهوش شوید


کودکان یک تا سه سال
بازی‌های ساده‌ای مانند حلقه‌ هوش برای این گروه سنی بسیار مناسب است، این بازی به‌ظاهر ساده به کودک کمک می‌کند تا بین حرکات چشم و دستش هماهنگی ایجاد کند، مفهوم اندازه و رنگ‌ها را درک کند و از توانایی مغزش برای مرتب کردن حلقه‌ها استفاده کند.

کودکان سه تا شش سال
یکی از بازی‌های مناسب برای کودکان این گروه سنی، بازی جنگا است. این بازی برای تقویت مهارت حرکتی و افزایش هماهنگی بین حرکات چشم و دست فوق‌العاده است. همچنین کودک یاد می‌گیرد که قبل از انجام هر کاری فکر کند و بی‌گدار به آب نزند که کل برجی که ساخته شده است فرو نریزد!


کودکان هفت سال به بالا
ازجمله بازی‌های فکری محبوب و هیجان‌انگیزی که کودکان هفت تا ١٢ سال می‌توانند از انجام آن لذت ببرند بازی پاچینا است. درواقع این بازی یک جور پازل پیشرفته‌تر است که کودکان برای انجام آن با هم همکاری می‌کنند.


نوجوانان
بازی بمب ساعتی ازجمله بازی‌های فکری است که افراد بالای ١٣ سال می‌توانند از انجام آن لذت ببرند، این بازی بر اساس رمان معروف شرلوک هولمز طراحی شده است و در عین هیجان‌انگیز بودن به پرورش فکری و افزایش تمرکز افراد کمک می‌کند.

کد خبر 799066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha