یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 6 اردیبهشت با اشاره به حوادث تروریستی چند روز اخیر عراق گفت: تروریست‌ها پاسخ محکم ایران را دریافت خواهند کرد و بدانند در قلمرو پرخطر، ورود کرده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی افزود: حوادث تروریستی چند روز گذشته در عراق و شهادت و جراحت زائران ایرانی، قلب ملت ایران را جریحه دار کرده است و مجلس شورای اسلامی این ضایعه را به بازماندگان این عزیزان تسلیت می‌گوید.[حمله انتحاری به زائران ایرانی در عراق]

وی گفت: این حوادث و برخی اعمال کور تروریست‌ها در چند روز اخیر در داخل کشور نشان از طراحی ایذایی آمریکا برای درگیر کردن تروریست‌ها در میدان مینی است که با پول برخی کشورهای منطقه سامان یافته است.

لاریجانی افزود: این اقدام و برخی اقدام تروریستی در شرق و غرب ایران رد پای نیروهای آمریکایی را در ماجرا نشان می‌دهد که البته نشان از ضعف آن‌ها به دنبال شکست‌های پی در پی در منطقه دارد و خود به خوبی می‌دانند که مقابله به مثل در این گونه موارد کار سختی نیست اما جمهوری اسلامی ایران بر مبانی آزادگی خود عمل خواهد کرد نه چون شب گردان تروریست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها لازم است در دفتر حساب منطقه خود، دخل و خرج این وقایع را نگهداری کنند.

لاریجانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ،‌این رفتار را با شعارهای تغییر ، مذاکره و رجز خوانی وزیر خارجه آمریکا در کنگره درباره تحریم‌های خرد کننده، نوعی آشفتگی موذیانه تلقی می‌کند که خیلی زودتر از پیش بینی‌های متعارف خود را نشان داد.

رئیس مجلس افزود: دولت آمریکا باید پاسخگوی این رفتار باشد و ماجرای شکست خود را در طبس به خاطر آورد و ایران را مجبور به عکس العمل گزنده نکند.

وی گفت: از دولت ملی عراق نیز که همیشه مورد حمایت ایران بوده است انتظار می‌رود در اسرع وقت و با واکنشی درخور، تروریست‌های مزدور را به سزای عمل خود برساند و دست‌های پشت صحنه آنان را افشا کند.

لاریجانی در پایان پیگیری جدی این موضوع را از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار شد.

کد خبر 79898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز