رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران از رشد ۱۰۰ هزار تنی تولید تخم مرغ نسبت به سال گذشته خبر داد و پیش بینی کرد تولید امسال به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

قیمت تخم مرغ

به گزارش همشهری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران از رشد ۱۰۰ هزار تنی تولید تخم مرغ نسبت به سال گذشته خبر داد. ناصر نبی پور اعلام کرد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با رشد ۱۰۰ هزار تنی نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

به گفته این فعال صنفی تولید تخم مرغ کشور در حال حاضر ۳.۵۰۰ تن در روز است که ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است و مشکلی در تولید این کالا وجود ندارد. نبی پور درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار در ۶ ماه نخست سال ۹۲ هزارتن تخم مرغ صادر شده است. در مهرماه صادرات در راستای تنظیم بازار به یک سوم ماه قبل رسیده است.

احتمال افزایش قیمت تخم مرغ

رشد تولید تخم مرغ در کشور در حالی است که قیمت این محصول در بازار همچنان با نوسان همراه است. در میادین میوه وتره ‌بار هر کیلو تخم مرغ دولتی با قیمت ۵۴ هزارتومان یعنی ۲ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود و شانه ۳۰ عددی ۱۰۹ هزار تومان به فروش می‌رسد اما در بازار همچنان شانه ۳۰ عددی با میانگین قیمت ۱۳۰ هزار تومانی عرضه می‌شود و قیمت این محصول در هفته های گذشته تا ۱۶۰ هزار تومان هم رسید.

در همین حال رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران اوایل هفته جاری از موافقت ضمنی وزارت جهاد کشاورزی با افزایش قیمت مصوب تخم مرغ خبر داد. حمید کاشانی با شاره به این‌که قیمت‌ تخم‌مرغ با توجه به رشد هزینه‌های تولید بایستی اصلاح شود، گفت: با توجه به افزایش قیمت مولفه‌های تولید به دولت پیشنهاد دادیم که قیمت تخم‌مرغ نیز بر این اساس اصلاح و واقعی شود و با وجود اینکه وزارت جهادکشاورزی با این پیشنهاد موافق بود، اما ستاد تنظیم بازار هنوز موافقت خود را با آن اعلام نکرده است.

کد خبر 798952
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha