روزی نیست که حسام با دوستانش در مدرسه کتک کاری نکند. همکلاسی هایش از رفتار پرخاشگرانه او به ستوه آمده و معلم هم برای تدریس آرامش کافی در کلاس ندارد.

بچه ها

همشهری آنلاین:گروه خانواده-مژگان مهرابی:این مشکل خیلی از پدر و مادرهاست که هر روز شکواییه مدیر مدرسه را می شنوند و نمی دانند باید چه کنند. توصیه های دکتر سمانه محبی روانشناس تربیتی را بخوانید.

اصلاح سبک تربیتی

درباره سبک های فرزندپروری مطالعه کنید یا در این مورد از یک کارشناس مشاوره کمک بگیرید. رفتارهای آسیب زا استرس فرزند شما را بیشتر می کند و باعث ناامنی در او می شود. در نهایت کودک برون ریزی احساسات خود را با خشم و عصبانیت نشان می دهد.

آموزش کنترل خشم

کنترل خشم یکی از مهارت های مهم زندگی است که نیاز به آموزش و تمرین دارد. هر چند نمی تواند صرفا با سرکوب کردن احساسات بچه، جلوی دعوا و زد و خورد او را گرفت. اما در کنار علت یابی، چه خوب که با فرزندتان صحبت کنید و از او بخواهید به هنگام عصبانیت، خوددار باشد. روش های کنترل خشم را به او یاد دهید. البته در بیشتر مواقع دیده شده، پدر یا مادر تندخو هستند و زود عصبانی می شوند. اگر شما هم این طور هستید اول روی خودتان کار کنید و بعد به فرزندتان آموزش دهید.

تغذیه سالم و خواب کافی

اصلاح الگوی خواب و تغذیه در آرامش کودک نقش مهمی دارد. ساعت خواب و بیداری او را به گونه ای تنظیم کنید که فرزندتان، بین 7 تا 9 ساعت بخوابند. از گرسنه ماندن کودک به مدت طولانی جلوگیری کنید و همچنین مراقب تغذیه او باشید. کمبود بعضی از ویتامین ها می تواند باعث پرخاشگری کودک شود.

ورزش و فعالیت فیزیکی

تحقیقات  نشان می دهد رابطه خوبی بین فعالیت بدنی و کنترل خشم وجود دارد. ورزش کردن به تخلیه انرژی کودک کمک کرده و در باعث توانمندی او می شود. همچنین کودک حس ارزشمند بودن پیدا می کند. همین عامل مهمی برای جلوگیری از دعوای بچه ها در مدرسه می شود.

کد خبر 798875

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha