جاستین ترودو نخست وزیر کانادا سه‌شنبه شب حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را «وحشتناک و کاملا غیرقابل قبول» خواند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز نوشت: ترودو به خبرنگاران گفت: خبرهای رسیده از غزه وحشتناک و غیرقابل قبول است. در این مورد و در همه موارد باید به قوانین بین‌الملل احترام گذاشت.

وی افزود: قوانینی درباره جنگ وجود دارد و هدف قرار دادن یک بیمارستان قابل قبول نیست.

ساعاتی پیش، وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارتخانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

نیروهای مقاومت فلسطین لحظاتی پیش در پاسخ به نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان المعمدانی غزه، اراضی اشغالی را آماج حملات گسترده راکتی قرار دادند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

کد خبر 798528
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha