یک مقام ارشد ارتش کره جنوبی مدعی شد «کره شمالی ظاهراً از طریق تجارت تسلیحاتی و سایر همکاری‌های نظامی با گروه حماس مرتبط است».

کره شمالی و کره جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین، یک مقام ستاد مشترک ارتش کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد حماس به طور مستقیم یا غیرمستقیم در چندین زمینه مانند تجارت تسلیحات، مشاوره تاکتیکی و آموزش با کره شمالی مرتبط است. این احتمال وجود دارد که کره شمالی از روش‌های حمله حماس برای تهاجم غافلگیرانه به کره جنوبی استفاده کند.

یک رسانه مستقر در واشنگتن پیشتر ادعا کرده بود که حماس ممکن است از تسلیحات کره شمالی استفاده کرده باشد.

ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی است که گلوله‌های توپخانه ۱۲۲ میلی‌متری کشف شده در نزدیکی مرز بین سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه از کره شمالی آمده است، زیرا آن‌ها همان نوشته Bang-۱۲۲ را دارند که روی مهمات مورد استفاده در حملات توپخانه‌ای کره شمالی یافت شده است.

پیونگ‌یانگ تاکنون ادعاها مبنی بر استفاده از سلاح‌های این کشور توسط حماس را رد کرده و آن‌ها را شایعه‌ای بی‌اساس خوانده و می‌گوید که این اقدام واشنگتن با هدف انداختن مسئولیت بر گردن دیگران صورت می‌گیرد.

اتهام‌زنی‌های آمریکا و کره جنوبی به کره شمالی در حالی صورت گرفته که این 2 کشور سابقه طولانی در تنش‌زایی در شبه‌جزیره کره دارند و پنتاگون هم حامی اصلی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین است. 

کد خبر 798427
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 0
    از کجا وارد میشه ؟ آب و برق ممنوعه موشک و تسلیحات بره غزه!؟
  • Borzoo NO ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    6 0
    فعلا که اونهایی که به هر دو طرف جنگ موشک و سلاح میدهند مشخصــه.. کره شمالی هم به دلار نیاز دارد