سد معبر موتورسیکلت‌ها در محله قلمستان آسیب‌های زیادی به اهالی این محله وارد آورده است تا آنجا اهالی از مدیران شهری خواستند که این مشکل چند ساله محله‌شان را برطرف کنند.

سد معبر

همشهری آنلاین-نصیبه سجادی: میدان رازی، خیابان جوادیان جنوبی پر است از مغازه‌های لوازم یدکی و فروش و تعمیر دوچرخه و خانه‌های مسکونی. همین ظرفیت را ضربدر تعداد زیادی موتورسیکلت پارک شده روبه‌روی مغازه‌ها کنید تا متوجه شوید چطور محدوده و منطقه‌ای می تواند شلوغ و پرترافیک و زشت شود، به طوری که صدای اعتراض اهالی را در آورد. اعتراضی که  مطالبه چند ساله اهالی شده از دست اندرکاران شهری و آن ساماندهی این تعمیرکاران سیار است.

موتورسیکلت‌ها، شاید در حدود ٢۵ دستگاه، روبه‌روی مغازه‌ها در یک کوچه ۶ متری ردیف شده و راه عابران و ماشین‌ها را بسته است. «محمدرضا عابدی» یکی از ساکنان محله قلمستان است که از این اجتماع نامیمون دل پری دارد. می‌گوید: پنجشنبه‌ها اینجا ترافیک بیداد می‌کند. چندین سال است که اهالی با این مشکل روبه‌رو و هر روز هم وضع بدتر می‌شود. تعمیرکاران عملا این بخش خیابان را مختص به خودشان می‌دانند و حتی عوامل کلانتری و نیروی انتظامی که گه‌گداری وارد عمل می‌شوند نتیجه‌ای نمی‌گیرند. عابدی با بیان اینکه همه روزهای هفته وضعیت اینجا همین است، می‌گوید: تصادفات مکرر، خسارات به کسب‌وکار مغازه‌داران، مشکلات ترددی برای خانواده‌ها، بدمنظر کردن چهره محله از دیگر مشکلاتی است که به گفته این شهروند اهالی این خیابان را به ستوه آورده است. عابدی می‌گوید بارها از شهرداران دوره‌های گذشته خواسته‌ایم تدبیری برای این محله بیندیشند ولی طی این سال‌ها نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

این معضل چطور حل شد؟

سیدمحمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ تهران، با بیان اینکه سدمعبر در این خیابان آسیب‌های زیادی به زیست شهری ساکنان می‌زد و آن را در ملاقات مردمی، مساجد و... مکرر در میان می‌گذاشتند، می‌گوید: بر این اساس ساماندهی تعمیرکاران موتورسیکلت در محله قلمستان و اطراف میدان رازی را اجرا کردیم.

موسوی گفت: اگر قرار باشد گره‌ای از کار مردم باز شود بخصوص در حوزه سد معبر بدون هماهنگی و پای کار بودن همه دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست. خوشحالیم که مطالبه مردم به هم‌افزایی برای حل معضل چندین‌ساله محله قلمستان منجر شده که از وضعیت نابسامان تعمیرکاران موتورسیکلت گلایه‌مند بودند.

شهردار منطقه ادامه داد: با اعضای هیات مدیره اتحادیه تعمیرکاران موتورسیکلت نشست‌های متعددی در این ارتباط داشتیم، موارد تخصصی و کارشناسی بررسی شد و فضایی را برای انتقال تعمیرکاران و کنترل شرایط از زمین‌های در اختیار شهرداری تدارک دیدیم تا طرح ساماندهی تعمیرکاران موتورسیکلت اجرایی شود.

به گفته وی، در اجرای طرح ناظران بر عملکرد پیمانکار برای فضاسازی دقت می‌کنند تا طرح بازپیرایی میدان رازی به نحو مناسبی اجرا و نمای شهر با ظاهری نامناسب درگیر نشود که ناهنجاری بصری ایجاد کند ضمن اینکه با همه ظرفیت در کنار عوامل انتظامی و معاونت خدمات شهری برای رفع مشکل هستیم.

کد خبر 798319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha