در حالی شاهد کاهش قیمت حبوبات از ابتدای سال هستیم که قیمت آش در این بازه زمانی بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

آش رشته

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: در هوای سرد خوردن غذای گرم به ویژه آش بسیار لذت‌بخش است و توصیه می‌شود. آش، وعده غذایی ساده و ارزان‌قیمتی محسوب می‌شود که به عنوان پیش‌غذا هم سرو می‌شود اما این روزها، این غذای سنتی هم که مصرف آن در فصل پاییز و زمستان بیشتر می‌شود، از قافله گرانی‌ها عقب نمانده و به خصوص اگر شما هوس خوردن آش در بیرون از منزل را کنید، هزینه شما بیشتر می‌شود.

در حال حاضر، قیمت حبوبات که ماده اصلی برای تهیه آش است، به نسبت مناسب است و امسال افزایش قیمت چندانی نداشته و حتی نسبت به ماه‌های ابتدایی سال شاهد کاهش قیمت انواع حبوبات هستیم. در حالی که هر کیلو لوبیا چیتی در فروردین‌ماه امسال ۸۰ هزار تومان بود، در تیرماه به ۷۸ هزار تومان کاهش یافت و با تداوم روند کاهش قیمت‌ حبوبات، در حال حاضر قیمت هر کیلو لوبیا چیتی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری به ۷۴ هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو نخود هم از ۶۵ هزار تومان در فروردین به ۵۶ هزار تومان در مهرماه کاهش یافته است.

اما در حالی شاهد کاهش قیمت حبوبات هستیم که قیمت آش نه تنها کاهش نیافته بلکه از ابتدای سال تا الان بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

افزایش دوبرابری قیمت آش و هلیم

در ماه رمضان امسال که مصادف با فروردین‌ماه بود، نرخ مصوب هر کیلو آش شله‌ قلمکار بدون مخلفات ۶۵ هزار تومان، آش شله‌ قلمکار با مخلفات ۷۵ هزار تومان و هر کیلو آش رشته ۵۵ هزار تومان اعلام شد. هر کیلو هلیم بدون مخلفات هم ۷۵ هزار تومان و هر کیلو هلیم با مخلفات ۸۵ هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

اما مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت آش و هلیم نسبت به ابتدای سال با افزایش دوبرابری قیمت‌ها همراه بوده است.

در حال حاضر، در آشکده‌های سطح شهر تهران هر کیلو انواع آش رشته، آش دوغ و آش شله‌قلمکار به قیمت ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود که آش شله‌قلمکار از همه گران‌تر است. قیمت هر پرس انواع آش هم از ۶۵ هزار تا ۷۵ هزار تومان است. 

۲ کیلو آش ۳۰۰ هزار تومان! | هر پرس آش، هلیم و عدسی چند شد؟

همچنین، هر کیلو عدسی از ۱۲۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تومان و هر کیلو هلیم از ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت هر پرس هلیم و عدسی هم مانند قیمت آش بین ۶۵ هزار تا ۷۵ هزار تومان است.

۲ کیلو آش ۳۰۰ هزار تومان! | هر پرس آش، هلیم و عدسی چند شد؟

بر حسب قیمت‌های بالا، خرید ۲ کیلو آش یا هلیم تا ۳۰۰ هزار تومان برای شما تمام می‌شود. اگر هم بخواهید در همان آشکده آش خود را نوش جان کنید تا از دهن نیفتد اگر جمع شما ۴ نفره باشد برای سفارش ۴ پرس آش یا هلیم باید حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

کد خبر 798240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    3 0
    هلیم نه حلیم
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    آش رشته چند؟ اینترنتی گرونه البته جاده چالوس هم گرونه
  • امیر NL ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    ... ... ... مگر از این ملت پرخور و تنبل کاری انتظار هست، خریدن اش آنقدر مهم شده برای این خانواده های ... ... که خودشان نمی توانند در خانه درست کنند؟
  • موشِ بی پول IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    اینجاست که باید بگیم؛ " آش، ماش، بیرون باش ، مواظب خودت باش، بیسکوئیت بخر ساکت باش."
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    4 0
    املای حلیم صحیح است نه هلیم ، البته اگر با تصحیح املا قیمت بالا نرود!
  • سيداحمد حيدرپوريزدي IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    هلیم 85000 تومن!!! احتمالاً سر کوچه احمدی نژاد با این قیمت میدن!!