سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) با نفوذ سامانه‌ بارشی‌ در بخش‌هایی‌ از شمال غرب‌، غرب‌، سواحل‌ دریای خزر، ارتفاعات‌ و دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی، ارتفاعات‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز در استان‌های قزوین‌، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق‌، وزش‌ باد شدید موقت‌ و در ارتفاعات‌ بارش‌ برف‌ پیش‌بینی‌ می‌شود. بیشینه‌ بارش‌ در این‌ روز در ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز مرکزی خواهدبود.

سه‌شنبه‌ این‌ شرایط‌ در نوار شمالی‌ کشور، ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز ادامه‌ خواهد داشت‌ و در نواحی‌ شرق‌ و شمال شرق‌ بارش‌ پراکنده انتظار می‌رود.

چهارشنبه‌ در سواحل‌ غربی‌ دریای خزر و شمال غرب‌ و پنجشنبه‌ ـ علاوه بر این‌ نواحی‌ ـ در ارتفاعات‌ و دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی، غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ کشور رگبار باران، گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود.

جمعه‌ نیز سامانه‌ بارشی‌ در شمال غرب‌، غرب‌، سواحل‌ دریای خزر، ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز و شمال شرق‌ کشور فعالیت‌ خواهد داشت‌.

طی‌ ۵ روز آینده در ارتفاعات‌ جنوبی‌ سیستان و بلوچستان، شرق‌ هرمزگان و جنوب‌ کرمان در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌، رگبار باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد انتظار می‌رود.

امروز در غرب‌، شمال غرب‌، استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز و بخش‌هایی‌ از مرکز و سه‌شنبه‌ در استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز، مرکز، جنوب‌، جنوب‌ شرق‌، شرق‌ و شمال شرق‌ کشور، در بعضی‌ از ساعات‌، وزش‌ باد شدید و در مناطق‌ مستعد گرد و خاک‌ و کاهش‌ کیفیت‌ هوا پیش‌بینی‌ می‌شود.

سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ دریای خزر مواج‌ خواهد بود. 

کد خبر 797747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فریدبهمنی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    😏