دره‌ها اصولا برای آنکه مکانی برای گردشگری شوند نیاز به تغییرات دارند اما دره و آبشار سوئک از آن دست مراکز طبیعت گردی و بکری است که بدون دخالت انسان به وجود آمده و زیبایی آن ذاتی است.

دره سوئك

همشهری- محمد صادق خسروی علیا: دره سویک به خاطر وضعیت خاص خود و عوارض طبیعی به وجود آمده است. این دره به ظاهر به چند دره فرعی دیگر تقسیم می ‌شود. در هر دو سمت چپ و راست این دره رودخانه‌ای فصلی وجود دارد که همه آب باغ های محله منظریه را این رودخانه تامین می‌کند. 

زیباترین دره پایتخت کجاست؟

مشاهده عوارض طبیعی

در مسیر راهپیمایی در دره سویک می‌توانید انواع عوارض طبیعی مثل رگه‌ های صخره‌ ای، مناطق تخت و تپه‌ ای، شیب های تند، چشمه و رودخانه را مشاهده کنید. زمان پیمایش این دره حدود ۳ ساعت است.  البته این دره به هیچ عنوان برای فصل زمستاتن توصیه نمی شود. چراکه به علت یخبندان مسیر آن ناامن بسیار لغزنده و خطرناک می شود.
 
این دره در شهر تهران و محله منظریه واقع شده و طول مسیر آن دو کیلومتر و ۳۰۰ متر  و اختلاف ارتفاع دو نقطۀ آغاز و پایان آن حدود ۶۰۰ متر است. در اطراف این دره که مناسب گردشگری است کافه ، بوفه و رستوران وجود دارد و در مورد درجه سختی آن می توان گفت مناسب همه سنین است. بهترین زمان بازدید از این دره صبح ها و عصر است.
 

راه دسترسی

از بزرگراه صدر وارد بلوار کاوه شوید سپس خیابان پاسداران و خیابان دیباجی جنوبی، مسیر را ادامه دهید تا به به دره سویک برسید. 

 

کد خبر 797673
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha