یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

فن‌وی پارک در بوستون، که دهه‌ها ورزشگاه خانگی تیم بیسبال باستن ردساکس بوده و یکی از مشهورترین ورزشگاه‌ها در سراسر دنیاست، چیزی دارد که مردم کمتر درباره آن می‌دانند و آن، یک مزرعه پرمحصول و محبوب است.

استادیوم بوستن بیسبال

همشهری آنلاین: این ورزشگاه که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده، در جایی که کمتر به چشم تماشاگران و رسانه‌ها می‌آید، فضایی بزرگ را به کشت و کشاورزی داده و سالانه، نزدیک به ۳ هزار کیلو هم بار می‌دهد. همه این اتفاق‌های کشاوری، نه در زمین چمن سبز آن، که در سقف‌های گوشه و کنار آن روی می‌دهد.

این محوطه که حدود ۵۰۰ مترمربع وسعت دارد، یک مزرعه درست و حسابی است که کشاورزان آموزش‌دیده‌ای، در طول سال روی آن فعالیت می‌کنند و محصولات متنوعی، از کدو گرفته تا مارچوبه، در آن کشت و پرورش می‌دهند.

این فضا، در سال ۲۰۱۴ و بعد از تصمیم مقامات باشگاه باستن رد ساکس به این کار اختصاص داده شده است. تیمی که از این مزرعه بهره‌برداری می‌کند، گفته است که کار آنها، چندان عجیب نیست و این منطقه، یکی از حاصلخیزترین خاک‌های آمریکا را دارد و مزرعه‌داری در آن سابقه‌ای چندهزار ساله دارد. البته تفاوت این است که این بار، محصولات در ارتفاع بالا کشت می‌شوند.

استادیومی که  جالیز صیفی‌جات شد

تمام محصولات این مزرعه ارگانیک است و مزرعه‌داران از روش‌های جالبی برای دور کردن آفات استفاده می‌کنند. برای نمونه، آنها تورهای پارچه‌ای روی بوته‌ها می‌اندازند تا آفات را دور نگه دارند

و وقتی هم که محصولات به بار نشستند، زمان زیادی را برای رسیدن به مقصد در راه نیستند؛ یک رستوران معروف در همان نزدیکی استادیوم، مشتری پر و پاقرص محصولات این مزرعه‌های هوایی است و عملا تمام سبزی‌ها و صیفی‌جات و دیگر محصولات آن را یکجا می‌خرد. مدیر این رستوران گفته از آنجا که محصولات مستقیما از مزرعه به آشپزخانه‌اش می‌آیند و حسابی تازه هستند، مشتری‌های خاص خودشان را هم دارند و برخی فقط به‌خاطر خوردن این محصولات به این رستوران می‌آیند.

این اقدام خلاقانه این باشگاه ورزشی، سرمشقی برای مزرعه‌داری شهری شده و حالا انتظار این است که فضاهای شهری بیشتری به این کار اختصاص داده شوند.

کد خبر 797621

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    عاقبت استادیوم آزادی